RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH  3- 4 LATKI

6:30 – 8:00

SCHODZENIE SIĘ DZIECI

*schodzenie się dzieci w grupach połączonych

*zabawy dowolne, m.in. konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze,

*aktywność w kącikach zainteresowań

*praca indywidualna z dziećmi

8:00 – 8:15

KWADRANS PORANNEJ GIMNASTYKI

*zabawy ruchowe przy muzyce prowadzone w oparciu o metody m.in.: W. Sherbourne, Batti Strauss, Pedagogikę Zabawy- Klanza oraz elementy tańca

 8:15 – 9:00

 ŚNIADANIE- W TYM CZYNNOŚCI HIGIENICZNO – PORZĄDKOWE

 9:00 – 9:30

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

*realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupa w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program  wychowania przedszkolnego

*organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć

*stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka

9:30 – 10:00

 ZABAWY DOWOLNE

*zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci: konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne itp.

*praca indywidualna z dziećmi

 10:00 – 10:15

 II ŚNIADANIE

10:15 – 11:15

ZABAWY W OGRODZIE

*gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery,wycieczki,obserwacje przyrodnicze itp.

11:15 – 12:00 II DANIE-  CZYNNOŚCI HIGIENICZNO PORZĄDKOWE

 12:00 – 14:00

ODPOCZYNEK POOBIEDNI

CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO – PORZĄDKOWE

 14:00 – 14:30

 ZUPA
14:30 – 15:30 ZABAWY DOWOLNE

*zabawy w ogrodzie przedszkolnym

*zabawy inicjowane przez nauczycieli, zabawy ruchowe ze śpiewem, aktywność plastyczna, teatralne itp.,

*praca indywidualna z dziećmi,

*prace porządkowe w sali

 15:30 – 16:30

ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI W GR. POŁĄCZONYCH, ZABAWY DOWOLNE

*rozchodzenie się dzieci w grupach połączonych,

*zabawy dowolne m.in. konstrukcyjne, manipulacyjne, stolikowe, tematyczne,

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH  5- 6 LATKI

6:30 – 8:00 SCHODZENIE SIĘ DZIECI

*schodzenie się dzieci w grupach połączonych

*zabawy dowolne, m.in. konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze,

*aktywność w kącikach zainteresowań

*praca indywidualna z dziećmi

8:00 – 8:15 KWADRANS PORANNEJ GIMNASTYKI

*zabawy ruchowe przy muzyce prowadzone w oparciu o metody m.in.: W. Sherbourne, Batti Strauss, Pedagogikę Zabawy- Klanza oraz elementy tańca

8:15 – 9:00  ŚNIADANIE- W TYM CZYNNOŚCI HIGIENICZNO – PORZĄDKOWE
9:00 – 10:00 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

*realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupa w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program  wychowania przedszkolnego

*organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć

*stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka

10:00 – 10:15  II ŚNIADANIE
 

10:15 – 11:15 ZABAWY W OGRODZIE

*gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery,wycieczki,obserwacje przyrodnicze itp.

W PRZYPADKU

NIE SPRZYJAJĄCEJ  POGODY

ZABAWY DOWOLNE

*zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci: konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne itp.

*praca indywidualna z dziećmi.

11:15 – 11:45  II DANIE-  CZYNNOŚCI HIGIENICZNO PORZĄDKOWE
11:45 – 12:00 ODPOCZYNEK POOBIEDNI

*zabawy relaksacyjne, bajkoterapia, słuchanie muzyki, czytanie literatury dziecięcej,

12:00 – 13:00 ZABAWY W OGRODZIE

*gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze itp.

W PRZYPADKU

NIE SPRZYJAJĄCEJ  POGODY

ZABAWY DOWOLNE

*zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci: konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne itp.

*praca indywidualna z dziećmi

13:00 – 14:00 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

*zajęcia dydaktyczne utrwalające  treści,

*praca indywidualna z dziećmi,

*wspomaganie i korygowanie rozwoju

14:00 – 14:30

ZUPA

14:30 – 15:30 ZABAWY DOWOLNE

*zabawy w ogrodzie przedszkolnym

*zabawy inicjowane przez nauczycieli, zabawy ruchowe ze śpiewem, aktywność plastyczna, teatralne itp.,

*praca indywidualna z dziećmi,

*prace porządkowe w sali

15:30 – 16:30 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI W GR. POŁĄCZONYCH, ZABAWY DOWOLNE

*rozchodzenie się dzieci w grupach połączonych,

*zabawy dowolne m.in. konstrukcyjne, manipulacyjne,itp.