RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH 3- 4 LATKI
6:30 – 8:00 |
SCHODZENIE SIĘ DZIECI
*schodzenie się dzieci w grupach połączonych *zabawy dowolne, m.in. konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, *aktywność w kącikach zainteresowań *praca indywidualna z dziećmi |
|
8:00 – 8:15 |
KWADRANS PORANNEJ GIMNASTYKI
*zabawy ruchowe przy muzyce prowadzone w oparciu o metody m.in.: W. Sherbourne, Batti Strauss, Pedagogikę Zabawy- Klanza oraz elementy tańca |
|
8:15 – 9:00 |
ŚNIADANIE- W TYM CZYNNOŚCI HIGIENICZNO – PORZĄDKOWE | |
9:00 – 9:30 |
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE
*realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupa w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego *organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć *stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka |
|
9:30 – 10:00 |
ZABAWY DOWOLNE
*zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci: konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne itp. *praca indywidualna z dziećmi |
|
10:00 – 10:15 |
II ŚNIADANIE | |
10:15 – 11:15 |
ZABAWY W OGRODZIE
*gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery,wycieczki,obserwacje przyrodnicze itp. |
|
11:15 – 12:00 | II DANIE- CZYNNOŚCI HIGIENICZNO PORZĄDKOWE | |
12:00 – 14:00 |
ODPOCZYNEK POOBIEDNI
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO – PORZĄDKOWE |
|
14:00 – 14:30 |
ZUPA | |
14:30 – 15:30 | ZABAWY DOWOLNE
*zabawy w ogrodzie przedszkolnym *zabawy inicjowane przez nauczycieli, zabawy ruchowe ze śpiewem, aktywność plastyczna, teatralne itp., *praca indywidualna z dziećmi, *prace porządkowe w sali |
|
15:30 – 16:30 |
ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI W GR. POŁĄCZONYCH, ZABAWY DOWOLNE
*rozchodzenie się dzieci w grupach połączonych, *zabawy dowolne m.in. konstrukcyjne, manipulacyjne, stolikowe, tematyczne, |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH 5- 6 LATKI
6:30 – 8:00 | SCHODZENIE SIĘ DZIECI
*schodzenie się dzieci w grupach połączonych *zabawy dowolne, m.in. konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, *aktywność w kącikach zainteresowań *praca indywidualna z dziećmi |
|
8:00 – 8:15 | KWADRANS PORANNEJ GIMNASTYKI
*zabawy ruchowe przy muzyce prowadzone w oparciu o metody m.in.: W. Sherbourne, Batti Strauss, Pedagogikę Zabawy- Klanza oraz elementy tańca |
|
8:15 – 9:00 | ŚNIADANIE- W TYM CZYNNOŚCI HIGIENICZNO – PORZĄDKOWE | |
9:00 – 10:00 | ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE
*realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupa w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego *organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć *stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka |
|
10:00 – 10:15 | II ŚNIADANIE | |
10:15 – 11:15 | ZABAWY W OGRODZIE
*gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery,wycieczki,obserwacje przyrodnicze itp. W PRZYPADKU NIE SPRZYJAJĄCEJ POGODY ZABAWY DOWOLNE *zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci: konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne itp. *praca indywidualna z dziećmi. |
|
11:15 – 11:45 | II DANIE- CZYNNOŚCI HIGIENICZNO PORZĄDKOWE | |
11:45 – 12:00 | ODPOCZYNEK POOBIEDNI
*zabawy relaksacyjne, bajkoterapia, słuchanie muzyki, czytanie literatury dziecięcej, |
|
12:00 – 13:00 | ZABAWY W OGRODZIE
*gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze itp. W PRZYPADKU NIE SPRZYJAJĄCEJ POGODY ZABAWY DOWOLNE *zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci: konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne itp. *praca indywidualna z dziećmi |
|
13:00 – 14:00 | ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE
*zajęcia dydaktyczne utrwalające treści, *praca indywidualna z dziećmi, *wspomaganie i korygowanie rozwoju |
|
14:00 – 14:30 |
ZUPA |
|
14:30 – 15:30 | ZABAWY DOWOLNE
*zabawy w ogrodzie przedszkolnym *zabawy inicjowane przez nauczycieli, zabawy ruchowe ze śpiewem, aktywność plastyczna, teatralne itp., *praca indywidualna z dziećmi, *prace porządkowe w sali |
|
15:30 – 16:30 | ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI W GR. POŁĄCZONYCH, ZABAWY DOWOLNE
*rozchodzenie się dzieci w grupach połączonych, *zabawy dowolne m.in. konstrukcyjne, manipulacyjne,itp. |