5-6 latki | Motylki

Grupa Motylki to grupa 6-latków. Z dziećmi pracuje nauczyciel mgr Karolina Marszałkowska, a pomaga jej pani Ewa Janik- Nazorek.


Ogłoszenia

 
Drodzy Rodzice!
 
W związku z najnowszym rozporządzeniem MEN,
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola nr 2 w Kwidzynie Renata Mosakowska,
zawiesza zajęcia dydaktyczno – wychowawcze do 10 kwietnia 2020.
Jest to trudny czas dla nas wszystkich- rodziców dzieci nauczycieli, przed którymi stoi dużo nowych wyzwań.
W związku z tym prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Cały czas jesteśmy do Państwa dyspozycji, w razie problemów
i wątpliwości, proszę kontaktować się z nauczycielami drogą mailową przedszkole2-kwidzyn@home.pl.(część rodziców ma również kontakt z nauczycielkami poprzez komunikator Messenger)
W miarę możliwości będziemy reagowali na bieżąco, aby ułatwić Dzieciom i Państwu przetrwać tę trudną sytuację.
Nauczycielki będą  wstawiać na stronę internetową przedszkola materiały edukacyjne na poszczególne tygodnie.
Rodzice, którzy odebrali książki tzw. Karty Pracy, w których dzieci pracują od początku roku szkolnego, prosimy sukcesywnie uzupełniać.
Życzymy wszystkim rodzinom zdrowia, wytrwałości i odpowiedzialności w trosce o siebie nawzajem. 🙂
 

Zapraszamy rodziców na stronę Kuratorium Oświaty:

Praca zdalna

Grupa 5,6 latki ,,Motylki’’

Propozycja pracy zdalnej z dziećmi

od 30.03. do 03.04.2020

 

 Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku;
  • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla przedwiośnia i wiosny.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
  • Odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
  • Kształtowanie estetyki pracy
  • Kształtowanie zdolności manualnych

1 LINK

ZWIASTUNY WIOSNY

Rozpoznajemy wiosenne kwiaty.

Filmik ze zdjęciami wiosennych kwiatów.

Na końcu filmu test dla oglądającego 🙂 Polecam!

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=rANDOonihZg&feature=emb_title

  

2 LINK

Wiosna już przybyła. Postaramy się, aby nie zabrakło Wam w tym roku wiosennych inspiracji.

Zestawienie 17 pomysłów na wiosenne prace plastyczne, techniczne i zabawy dla dzieci. Są kwiatki, są drzewa, są ptaki i owady, czyli wszystko co wiosną cieszy nasze oczy.

Poniżej filmik z propozycjami prac wiosennych.

Mile widziane zdjęcia wykonanych prac wraz z dziećmi, wysłane na emaila przedszkola, zdjęcia pojawią się również na stronie przedszkola;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Bi3zTqLmTsk&feature=emb_title

3 LINK

CZYTANIE METODĄ SYLABOWĄ

DLACZEGO SYLABA?:

  • Dziecko około 5 miesiąca życia zaczyna gaworzyć – nie robi wtedy nic innego, jak wypowiada ciągi pozbawionych jeszcze znaczenia sylab. Dzieci nie zaczynają gaworzyć samogłoskami.
  • Sylaba jest najmniejszą i najłatwiejszą jednostką w procesie nauki czytania.
  • Sylaba jest jednostką pierwszych dziecięcych rymowanek.
  • Sylaba jest dużo łatwiejsza do zobrazowania i wyobrażenia niż głoska (Ola mówi PA PA / Ola mówi PYA PYA).
  • Głoskowanie wymaga wiedzy metajęzykowej, którą posiada dopiero dojrzały użytkownik języka – dziecku trudno zrozumieć element wokaliczny [Y], który pojawia się podczas głoskowania. Jak myślicie, co to jest OKYNYO? Okno. Tylko jak ma to pojąć dziecko głoskujące? Czy nie łatwiej będzie mu zrozumieć OK-NO?
  • Odczytania sylaba jest łatwiejsza do zrozumienia dla dziecka niż głoska, której tak naprawdę w izolacji nie da się odczytać.

PONIŻEJ FILMIK DO CZYTANIA METODĄ SYLABOWĄ. POLECAM!! J

 

https://www.youtube.com/watch?v=1pm9zLZ2mlg&fbclid=IwAR3VvcDwhr4S2eZbLF6sQCY2QIgoVL06C1CNy3Ik0LEtV-584f96Cmwh1Ec

4 LINK

Zapraszam do kolejnego ćwiczenia grafomotoryki dziecka z przygotowaną tu kartą pracy. Pomoże ona w kształtowaniu umiejętności dziecka w zakresie motoryki małej rączki oraz równoczesnego postrzegania, Kropkowane linie poprawcie, aby kształty rysunków stały się wyraźne. Gdy wszystkie linie zostaną poprawione, przygotowaną kolorowankę starannie pokolorujcie, tworząc barwny obrazek.

 

Mile widziane zdjęcia wykonanych prac wraz z dziećmi, wysłane na maila przedszkola przedszkole2-kwidzyn@home.pl,

 zdjęcia pojawią się również na stronie przedszkola 😉

 

RUCH TO ZDROWIE

Zabawy tropiące 

Zabawy tropiące, inaczej poszukiwawcze. Jedną z nich jest znana powszechnie zabawa w „ciepło-zimno”. Rodzic chowa konkretny przedmiot, dziecko musi go znaleźć wyłącznie dzięki wskazówkom: ciepło, zimno.

Drugą zabawą, bardziej skomplikowaną są domowe podchody. Rodzic chowa w domu koperty z zadaniami. Dziecko znajduje je i wykonuje poszczególne polecenia np. zrób 10 przysiadów.

 

Zabawy ze sznurkiem

Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele:

– spacer po sznurku uważając by z niego nie „spaść”

– przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę

– przejście po sznurku „stópkami”, tyłem, bokiem

 

Zabawy z piłką

Piłka jest świetnym materiałem do zabawy, gdyż można ją wykorzystywać na różne sposoby, w zależności od wieku dziecka. Dla najmłodszych przedszkolaków wyzwaniem jest zwykłe rzucanie do siebie piłki, starsze dzieci potrzebują już modyfikacji, np.

– Rzucanie piłki do celu. Wykorzystujemy wszystko to, co jest dostępne w domu: skrzynia, pudło, kosz na śmieci. Im starsze i zręczniejsze dziecko, tym dalej ustawiamy cel rzutu

– Piłka i kolory. Rzucamy do siebie piłkę wymieniając różne kolory. Na hasło „czarny” piłeczki nie wolno złapać. Jeśli jednak uczestnik chwyci piłkę, przegrywa lub wykonuje zadanie np. dziesięć podskoków

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne umożliwiają przedszkolakom wszechstronny rozwój motoryczny. Są bardziej złożone niż ćwiczenia poranne, więc planując je, nauczyciel musi również wziąć pod uwagę umiejętności ruchowe i sprawność motoryczną poszczególnych dzieci. Ważne, by ćwiczenia pozwalały dziecku się rozwijać i dawały mu możliwość osiągania sukcesu.

  • Zabawowo-naśladowcza – uruchamiając swoją wyobraźnię, dziecko naśladuje wskazane przez rodzica ruchy zwierząt, roślin czy urządzeń.

  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – dzieci leżą przodem (na brzuchu), na sygnał rodzica wykonują ruchy jak podczas pływania żabką. Na kolejny sygnał przekręcają  się na plecy. Naśladują jazdę na rowerze: układają ręce jakby trzymały kierownicę, nogi uginają w kolanach i imitują pedałowanie.

  • Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakiwać przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.
  • W staniu, rulonik trzymany za końce z przodu – przełożyć nogę przez rulonik, wytrzymać stanie jednonóż wykonując dowolne ruchy wzniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejść do pozycji wyjściowej (ćwiczenie wykonywać prawą i lewą nogą na zmianę)

 

Praca zdalna 5-6 latki wersja do druku


Co się działo...?