6 latki | Tygryski
„Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy”
Tygryski to najstarsza grupa przedszkolaków. Naszym nauczycielem jest pani mgr Beata Kawska, a pomaga jej pani Ewa Janik- Nazorek.
Uczymy się w grupie przestrzegania zasad zgodnego współżycia i współpracy.
W codziennej komunikacji zwracamy uwagę na stosowanie zwrotów grzecznościowych. Nieobce są na słowa: proszę, dziękuję, przepraszam.
Staramy się wspólnie rozwiązywać konflikty, umiejętnie radzić sobie w sytuacjach trudnych, dostrzegać różnice między dobrym a złym zachowaniem.
W ciągu dnia mamy czas na naukę, zabawę, wyjście do ogrodu przedszkolnego oraz na spacer. W codziennych sytuacjach zachęcamy dzieci do wyrażania swoich myśli, potrzeb oraz emocji. Staramy się budować poprawne wypowiedzi słowne. Poznajemy literaturę dziecięcą. Wyodrębniamy zdania, słowa w zdaniu, dzielimy słowa na sylaby, głoskujemy. Wszystkie te działania prowadzą do nabycia umiejętności czytania. Nabywamy umiejętności matematyczne poprzez dodawanie i odejmowanie na konkretach. Zapoznajemy się z zapisem graficznym liter i cyfr. Sprawność manualną kształtujemy poprzez zajęcia grafomotoryczne, prace plastyczne jak i konstrukcyjne.
Starszaki wykonują bardzo starannie i estetycznie wszelkie prace plastyczne, chętnie angażują się w występy publiczne i demonstrują swoje umiejętności aktorskie szerszej widowni.
Jesteśmy zgodną jak i towarzyską grupą przedszkolną.
Ogłoszenia
W tym miesiącu zamierzamy
Plac zabaw. Sześciolatek. Zamierzenia – luty
Cele ogólne:
- rozwijanie pamięci słuchowej i słownika czynnego dzieci; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej; wprowadzenie litery B, b na przykładzie wyrazu balon;
- kształtowanie potrzeby uczestnictwa w kulturze; przypomnienie zasad bezpiecznego i higienicznego oglądania telewizji; rozwijanie kompetencji językowych przez rozpoznawanie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej;
- rozwijanie umiejętności wnioskowania i logicznego myślenia; doskonalenie kompetencji matematycznych przez segregowanie i rozdzielanie symboli graficznych według przyjętego kryterium;
- poznawanie elementów kultury polskiej na podstawie legend; rozwijanie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach; uświadamianie czym różni się legenda od bajki i baśni;
- ćwiczenie pamięci słuchowej, rozwijanie postrzegania wzrokowego przez wyróżnianie i nazywanie elementów ilustracji;
- poznanie niektórych polskich tańców ludowych, ich nazw oraz podstawowych kroków tanecznych; wprowadzenie litery N, n na przykładzie wyrazu noga;
- utrwalanie informacji o pracy krawcowej, szewca; rozwijanie umiejętności matematycznych przez mierzenie długości; wprowadzenie liczby 10;
- podejmowanie samodzielnych aktywności i uczestniczenie w zabawach tematycznych; porównywanie liczebności zbiorów;
- poszerzenie wiedzy o niektórych zwyczajach karnawałowych na świecie, uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej przez zabawy taneczne; rozwijanie kompetencji językowych; kształtowanie słuchu fonematycznego przez określanie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej;
- rozwijanie kompetencji samodzielnego uczenia się z różnych źródeł; wspomaganie rozwoju intelektualnego i odporności emocjonalnej podczas rozgrywania gier planszowych; doskonalenie umiejętności odczytywania symboli i posługiwania się nimi;
- poszerzanie wiedzy o zasobach kryjącymi się pod ziemią (węgiel, bursztyn, sól); poszerzanie wiedzy na temat źródeł złóż w Polsce; stosowanie umiejętności ważenia przedmiotów w zabawie;
- rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej przez tworzenie własnego pisma obrazkowego; doskonalenie umiejętności odtwarzania rytmów słuchowo-ruchowych;
- wspomaganie rozwoju intelektualnego podczas samodzielnego eksperymentowania, rozwijanie spostrzegania przez wskazywanie różnic między obrazkami i wyrazami;
- poszerzenie wiedzy o pracy archeologa i paleontologa; doskonalenie umiejętności orientowania się na kartce papieru; rozwijanie pamięci wzrokowej;
- rozwijanie zainteresowania wynalazkami technologicznymi; wprowadzenie litery P, p na przykładzie wyrazu pralka;
- wdrażanie do samodzielnej aktywności poznawczej; doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej;
- poszerzanie wiedzy na temat sposobu działania radia, telewizora i telefonu; doskonalenie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji; rozwijanie słuchu fonematycznego przez słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia;
- utrwalenie nazw planet w Układzie Słonecznym; wspomaganie rozwoju intelektualnego i odporności emocjonalnej podczas tworzenia i rozgrywania gier planszowych;
- pobudzanie kreatywnego myślenia i myślenia przyczynowo-skutkowego; zachęcanie do eksperymentowania; rozwijanie kompetencji językowych przez określanie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej.
Krakowiaczek – przedszkolaczek (piosenka do nauki)
Hejże przedszkolaki
Tańczmy krakowiaka,
Będzie to zabawa
Oj, nie byle jaka.
Czapka rogatywka,
Przy niej pióro pawie,
Niechaj wszyscy tańczą
Na naszej zabawie.
Smok Wawelski tańczy
Z odważnym szewczykiem,
Król Krak ze strażakiem
Oraz Lajkonikiem.
Piękna to zabawa,
Oj, nie byle jaka.
Kiedy przedszkolaki
Tańczą krakowiaka.