6 latki | Tygryski

„Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy”

 

Tygryski to najstarsza grupa przedszkolaków. Naszym nauczycielem jest pani mgr Natalia Kuca, a pomaga jej pani Wiesława Galicka.
Uczymy się w grupie przestrzegania zasad zgodnego współżycia i współpracy.
W codziennej komunikacji zwracamy uwagę na stosowanie zwrotów grzecznościowych. Nieobce są na słowa: proszę, dziękuję, przepraszam.
Staramy się wspólnie rozwiązywać konflikty, umiejętnie radzić sobie w sytuacjach trudnych, dostrzegać różnice między dobrym a złym zachowaniem.

W ciągu dnia mamy czas na naukę, zabawę, wyjście do ogrodu przedszkolnego oraz na spacer. W codziennych sytuacjach zachęcamy dzieci do wyrażania swoich myśli, potrzeb oraz emocji. Staramy się budować poprawne wypowiedzi słowne. Poznajemy literaturę dziecięcą. Wyodrębniamy zdania, słowa w zdaniu, dzielimy słowa na sylaby, głoskujemy. Wszystkie te działania prowadzą do nabycia umiejętności czytania. Nabywamy umiejętności matematyczne poprzez dodawanie i odejmowanie na konkretach. Zapoznajemy się z zapisem graficznym liter i cyfr. Sprawność manualną kształtujemy poprzez zajęcia grafomotoryczne, prace plastyczne jak i konstrukcyjne.

Starszaki wykonują bardzo starannie i estetycznie wszelkie prace plastyczne, chętnie angażują się w  występy publiczne i demonstrują swoje umiejętności aktorskie szerszej widowni.

Jesteśmy zgodną jak i towarzyską  grupą przedszkolną.


Ogłoszenia

 
Drodzy Rodzice!
 
W związku z najnowszym rozporządzeniem MEN,
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola nr 2 w Kwidzynie Renata Mosakowska,
zawiesza zajęcia dydaktyczno – wychowawcze do 10 kwietnia 2020.
Jest to trudny czas dla nas wszystkich- rodziców dzieci nauczycieli, przed którymi stoi dużo nowych wyzwań.
W związku z tym prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Cały czas jesteśmy do Państwa dyspozycji, w razie problemów
i wątpliwości, proszę kontaktować się z nauczycielami drogą mailową przedszkole2-kwidzyn@home.pl.(część rodziców ma również kontakt z nauczycielkami poprzez komunikator Messenger)
W miarę możliwości będziemy reagowali na bieżąco, aby ułatwić Dzieciom i Państwu przetrwać tę trudną sytuację.
Nauczycielki będą  wstawiać na stronę internetową przedszkola materiały edukacyjne na poszczególne tygodnie.
Rodzice, którzy odebrali książki tzw. Karty Pracy, w których dzieci pracują od początku roku szkolnego, prosimy sukcesywnie uzupełniać.
Życzymy wszystkim rodzinom zdrowia, wytrwałości i odpowiedzialności w trosce o siebie nawzajem. 🙂
 

Zapraszamy rodziców na stronę Kuratorium Oświaty:

Praca zdalna

 

Sześciolatki ,, Tygryski’’

Temat kompleksowy: WIOSENNE POWROTY

30.03.2020 do 03.04.2020

Przyroda

Obserwacja przyrody

  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne)

  • analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie.

Uwaga

  • skupianie uwagi na osobach, przedmiotach, obrazkach, wyjaśnieniach, treściach przedstawianych wierszy, opowiadań
  • dłuższe skupianie uwagi na wykonywanych ćwiczeniach, zadaniach, pracach plastycznych.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów.

Wypowiedzi ustne

  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich.

Poprawność składniowa wypowiedzi

  • wypowiadanie się zdaniami złożonymi.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Przygotowanie do czytania

  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Próby czytania

  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)
  • czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez podejmowanie działalności plastycznej
  • odróżnianie druku od pisma

 

 

 

1.Doświadczenie z jajkiem –zabawa badawcza.

https://www.youtube.com/watch?v=rjeG_CQLLmg

 

2.piosenka pt .”Bocianek”

https://www.youtube.com/watch?v=7T2GZe6H_NE

 

3. Wiersz K. Datkun-Czerniak

pt. „ Ptaszek opowiada”

 Ptaszek opowiada Zielenią się listki na smukłej topoli i ptaszek tam śpiewa.

Opowiada listkom o swojej wędrówce: co widział, co słyszał w obcych krajach, hen!

 Ile przebył gór i mórz, aby wreszcie wrócić już.

 Bo tu jego dom, tu kochane drzewa, wśród gałęzi tutaj najpiękniej się śpiewa!

 

4. Wspólne stworzenie z rodzicem opowiadania-( bajki) O Wróbelku.

( chętnych rodziców prosimy o zapisanie i przesłanie wymyślonej bajki na maila bądź dostarczenie po powrocie do przedszkola)

 

5.Ćwiczenie oddechowe – Bocianie pióro.

 – Kładziemy piórko na dłoń i zdmuchujemy i staram się w nie tak dmuchać aby nie opadło na podłogę

 

6.Rozpoznawanie odgłosów ptaków

https://www.youtube.com/watch?v=dRcEprzTxTA

 

7. Zapis głoski J

Wyraz jajko :

– podziel na sylaby

-podziel na głoski  

-wskaż samogłoski i spółgłoski

 

8. Poćwicz z kartą pracy

 

9. praca techniczna pt” Bocian w locie”

Bocian w locie – praca plastyczna

 

Materiały:

  • duży talerzyk jednorazowy
  • łyżka
  • 2 łyżeczki plastikowe
  • mały kawałek czerwonego i czarnego papieru
  • farby

klej “na gorąco” lub taśma klejąca

Z talerzyka odcinamy wcześniej narysowane skrzydła i przyklejamy wraz z głową (plastikową łyżką) do tułowia. Na łyżkę naklejamy trójkącik imitujący dziób oraz czarne kółeczka na oczy.

Najlepiej wszystkie części przyklejać pistoletem z klejem na gorąco, ponieważ zwykły klej nie “złapie” pofalowanej tektury oraz plastikowych łyżek. Pamiętajmy jednak, że dzieci nie powinny same kleić pistoletem, bo zarówno klej, jak i końcówka są bardzo gorące. Można spróbować przykleić łyżki taśmą klejącą, ale nie będzie to zbyt trwałe połączenie.

Kolejny krok to pomalowanie czarną farbą obrzeża skrzydeł oraz nóg (plastikowych łyżeczek lub noży) na czerwono (można to również zrobić czerwonym markerem). Przyklejamy nogi i bocian gotowy. Warto zaczekać, aż “nogi” wyschną, ponieważ łatwo można pobrudzić przy klejeniu białe części ptaka.

 

Ruch to zdrowie -ćwiczenia poranne

( potrzebne będą recznik, klocki, parasol)( Każde ćwiczenie powtarzamy 3 x razy)

* Zabawa orientacyjno – porządkowa  ,,Słońce  – deszcz’’

Na hasło : ,,Słonko świeci wesoło’’ -dzieci biegają po dywanie, na klaśnięcie i hasło:,, Deszcz pada’’ dzieci chowają się pod parasol trzymany przez rodzica. ( powtarzamy 3 x razy)

* Ćwiczenie tułowia – ,,Witamy powracające ptaki’’

Dzieci siedzą skrzyżnie na dywanie, dłonie splatają z tyłu. Na raz starają się dotknąć czołem ręcznika, na dwa prostują się ( powtarzamy 3x razy)

*Zabawa bieżna ,, Ptaki do gniazd’’

Na dywanie rozłożone są klocki i ręcznik,  dziecko biega omijając klocki, na hasło ,, Ptaki do gniazd’’ dziecko siada np. na ręczniku. ( powtarzamy 3xrazy)

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi – ,,Czapla’’

Dzieci spacerują na dywanie pomiędzy rozłożonymi klockami, wysoko unosząc nogi. Na hasło ,,Czapla’’ podnoszą klocek i układają na kolanie, podnosząc do góry. Staraja się utrzymać równowagę.

* Zabawa z elementem skoku i podskoku  – ,,Szpaki na trawie’’

Dzieci (szpaki) poruszaja się pomiędzy leżącymi na podłodze klockami. Stopy złączone. Skaczą lekko, cicho, sprężycie. Na sygnał np. klasnięcie w dłonie- zatrzymują się obok klocka i wykonują siad skulny i ,,pija wodę’’

* ćwiczenie uspakajające

Dzieci chodzą dookoła dywanu lub pokoju, kładą klocek na głowie. Na ,,raz ‘’klaszczą w dłonie.

Ćwiczenia gimnastyczne  ( potrzebna będzie piłka )

* Toczenie piłki do partnera

Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą . Partner siedzi na piętach w odległości dwóch metrów. Dziecko podnosi łokcie nad podłogą i odepchnięciem toczy piłkę do partnera.

* Ćwiczenie jak wyżej, tylko dziecko przenosi piłkę nad kark, unosząc łokcie nad podłogę, a następnie rzuca piłkę do partnera.

* Podanie piłki bokiem

Dzieci siedzą na podłodze z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości około 0,5 metra. W parach wykonują skręt tułowia przekazując sobie piłkę bokiem.

*Rzucanie i łapanie piłki

Dzieci chodzą po pokoju z piłka w dłoniach. Podrzucają piłkę w górę i starają się ją złapać.

* Toczenie piłki wokół siebie

Dzieci siedzą z wyprostowanymi i złączonymi nogami. Dziecko toczy piłkę po podłodze, wokół bioder i wyprostowanych nóg. Po wykonaniu trzech okrążeń piłki w jedną stronę, należy wykonać następne trzy okrążenia w drugą stronę.

* Utrzymywanie piłki na podudziach

Dzieci leżą na plecacpih z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogą . Na ustawionych poziomo podudziach kładą piłkę. Starają się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach

* Żuki toczące kulki

 Dzieci chodzą na czworakach , popychając piłkę głową. Piłka powinna być popychana czołem.

* Podskoki z piłką trzymaną między kolanami.

Dzieci stoją z piłką trzymaną między kolanami. Utrzymując piłkę między kolanami, podskokami przesuwają się po pokoju

 

Praca zdalna 6 latki wersja do druku


Co się działo...?