5 latki | Pszczółki

PSZCZÓŁKI to grupa 5-latków. W roku szkolnym 2018/2019 grupą tą opiekują się mgr Natalia Pudlis. 5 latki charakteryzują się dużą ciekawością świata. Staramy się w oparciu o literaturę dziecięcą, gry, zabawy, tę ciekawość zaspokoić.  Rozwój umysłowy dzieci wspomagamy dzięki organizacji ciekawych zajęć, spacerów, wycieczek, teatrzyków, spotkań z ciekawymi ludźmi, a fizyczny przez zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne w sali i na powietrzu. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Dzieci zawsze mogą liczyć na pomoc nauczycielek by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. 5-latki wdrażane są do poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązuje się do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek. Dzieci znają podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy. Uwrażliwiamy dzieci na piękno przyrody jednocześnie zachęcając do jej poszanowania i ochrony. W codziennej zabawie towarzyszy dzieciom pacynka Jeżyk, który pomaga poznać ciekawe historie i przygody.


Ogłoszenia


W tym miesiącu zamierzamy

Grudzień, tydzień 1

  • Jak wyglądał świat przed milionami lat
  • wprowadzenie w świat techniki i jej rozwoju na przestrzeni lat
  • porównywanie różnych projektów tego samego przedmiotu, próby oceniania ich wyglądu i funkcjonalności
  • rozwijanie mowy
  • wzbogacanie wiedzy na temat czasów prehistorycznych
  • wzbogacanie wiedzy na temat dinozaurów
  • rozwijanie świadomości własnego ciała i przestrzeni
  • poznawanie historii węgla
  • pozyskiwanie wiedzy na temat pracy ludzi wykonujących zawód górnika
  • wzbogacanie słownictwa
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • utrwalanie wiedzy na temat kopalni
  • porównywanie liczebności zbiorów
  • wprowadzenie znaków matematycznych: =, >, <, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych
  • rozwijanie świadomości własnego ciała i przestrzeni
  • kultywowanie polskich tradycji
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

Grudzień, tydzień 2

  • obserwowanie zmian występujących w przyrodzie i wiązanie ich z aktualną porą roku
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • poszerzenie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy
  • rozwijanie umiejętności poprawnego formułowania zdań i pytań
  • rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego
  • utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
  • określanie pogody; nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy
  • pobudzanie zmysłów, badanie i określanie właściwości fizycznych wody, śniegu i lodu
  • wyrabianie poczucia rytmu
  • wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał
  • poznawanie zimowych dyscyplin olimpijskich
  • ustalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych
  • nabywanie umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych
  • przekazywanie informacji w formie uproszczonych rysunków (oznaczeń i symboli)
  • rozwijanie umiejętności manualnych

Grudzień, tydzień 3

  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • poznawanie kolejnych tradycji bożonarodzeniowych
  • rozwijanie umiejętności dekodowania
  • wzbogacanie wiadomości na temat form składania sobie życzeń oraz treści życzeń
  • zapoznanie się z kolejną tradycją związaną ze świętami Bożego Narodzenia – przygotowywania uroczystej kolacji – wigilii
  • poznawanie i utrwalanie nazw tradycyjnych potraw wigilijnych
  • reagowanie na zmiany dynamiczne
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • wzbogacanie wiedzy na temat tradycji przystrajania choinki na święta
  • rozwijanie wrażliwości zmysłów
  • rozwijanie umiejętności rozumienia pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni i posługiwania się nimi
  • poznawanie nazw dni tygodnia
  • dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni tygodnia
  • stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających liczeniu, posługiwanie się liczebnikami – głównymi i porządkowymi
  • rozwijanie sprawności manualnej

Grudzień, tydzień 4

  • określanie, co interesuje dzieci i czego chciałyby się dowiedzieć o prezentach
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania
  • budowanie wiedzy na temat właściwości papieru
  • zwrócenie uwagi na wartość emocjonalną wykonanych samodzielnie prezentów
  • rozbudzanie zainteresowań dawnymi tradycjami
  • tworzenie kolekcji z materiałów przydatnych do realizacji projektu
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki
  • zwracanie uwagi na różnorodność przedmiotów nadających się na prezenty
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych
  • określanie, komu można wręczyć jaki prezent i z jakiej okazji
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych
  • rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych
  • zapoznanie z różnymi sposobami pakowania prezentów
  • wzbogacanie wiedzy na temat różnych sposobów dostarczania prezentów
  • rozwijanie umiejętności: rachunkowych, klasyfikowania przedmiotów i dokonywania pomiarów
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego pakowania prezentu
  • prezentowanie zdobytych podczas realizacji projektu wiadomości, umiejętności oraz własnych wytworów
  • nabywanie odwagi w prezentowaniu się na forum
  • rozwijanie umiejętności budowania wielozdaniowych wypowiedzi

 

 

 


Co się działo...?