5 latki | Pszczółki
Nauczycielka mgr Natalia Pudlis, mgr Beata Kawska
Pomoc nauczyciela Monika Magdziarek
Ogłoszenia
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w styczniu, grupa ,,Pszczółki’’ 4latki
-przegląda kalendarz,
-aktywnie uczestniczy w zabawach,
-poznaje zwyczaje noworoczne – puszczanie sztucznych ogni, organizowanie balów karnawałowych,
składanie życzeń noworocznych,
-wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania,
-reaguje na dźwięk uderzenia w bębenek,
-bawi się z innymi w ogrodzie,
-uważnie słucha piosenki,
-recytuje tekst refrenu piosenki,
-reaguje na przerwę w grze,
-bierze udział w zabawie,
-porządkuje kąciki.
-aktywnie uczestniczy w zabawie,
-wypowiada się na temat zegarów,
-Naśladuje odgłosy zegarów,
-wymienia nazwy różnego rodzaju przyrządów do odmierzania czasu,
-klasyfikuje przyrządy do odmierzania czasu według przeznaczenia, wymienia liczebniki
główne i porządkowe,
-tańczy w rytm muzyki,
-wykonuje zegar słoneczny wspólnie z innymi,
-rytmicznie porusza się przy muzyce,
-naśladuje tykanie zegara,
-mówi rymowankę,
-wypowiada się o porach roku,
-reaguje na przerwę w grze,
-uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
-słucha uważnie poleceń N.
-wykonuje polecenia N.,
-wskazuje zdjęcie ptaka, o którym mówi N.,
-składa obrazek w całość,
-aktywnie uczestniczy w zabawach,
-uważnie słucha opowiadania,
-wyjaśnia, dlaczego w okresie zimowym należy dokarmiać ptaki,
-przygotowuje w karmniku pożywienie dla ptaków,
-uważnie słucha piosenki,
-czynnie uczestniczy w zabawie,
-reaguje na dźwięk instrumentu,
-układa z grupą opowieść o wróbelku,
-oddziela ziarenka od owoców.
-wykonuje polecenia N.,
-słucha ciekawostek o sikorze,
-naśladuje głos ptaków,
-skacze i podskakuje obunóż,
-przelicza, posługując się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3 i większym,
-rozróżnia i nazywa wybrane ptaki,
-bierze czynny udział w zabawach,
-porusza się w rytm melodii piosenki,
-reaguje na przerwę w grze,
-poznaje ptasie przysmaki za pomocą różnych zmysłów,
-lepi z plasteliny.
-pokonuje przygotowaną ścieżkę,
-porównuje tkaniny za pomocą dotyku,
-mówi rymowankę.
-rytmicznie porusza się przy muzyce,
-skacze i podskakuje obunóż,
-odgaduje zagadki o zwierzętach,
-rysuje drogę od leśniczego do leśniczówki.
-próbuje dopasować piórka do ptaków,
-buduje z klocków w kształcie figur geometrycznych,
-czynnie uczestniczy w zabawie,
-wykonuje karmnik z papieru,
-rozwiązuje zagadkę, podaje przykłady działań, które pomagają zwierzętom przetrwać zimę,
-spaceruje w okolicy,
-rytmicznie porusza się przy muzyce
-reaguje na przerwę w muzyce i wykonuje ukłon,
-wypowiada się na temat swoich babć i dziadków,
-nazywa członków rodziny,
-aktywnie uczestniczy w zabawach,
-wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,
-wymienia nazwy różnych zabawek,
-czynnie uczestniczy w zabawie,
-bawi się z innymi
-wymienia nazwy aktywności, które może podejmować z babcią i dziadkiem,
-poprawnie liczy kłębki wełny, posługuje się pojęciami: długi, krótki,
-czynnie uczestniczy w zabawie,
-lepi ze śniegu,
-śpiewa piosenkę,
-naśladuje wąchanie kwiatów,
-wykonuje dane ćwiczenie
-podaje rozwiązanie zagadki,
-reaguje na ustalony sygnał,
-aktywnie uczestniczy w zabawach,
-wypowiada się prostymi zdaniami,
-poznaje zwyczaje karnawałowe,
-reaguje na ustalony sygnał,
-bierze czynny udział w zabawach,
-uważnie słucha piosenki,
-maszeruje w rytmie wystukiwanym na bębenku,
-reaguje na hasło,
-formułuje pytania,
-bawi się z innymi.
-podaje rozwiązanie zagadki,
-wypowiada się prostymi zdaniami,
-odbija balon częścią ciała wskazaną przez N.,
-sortuje figury według podanego kryterium,
-aktywnie uczestniczy w zajęciach matematycznych,
-dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie,
-śpiewa piosenkę,
-tańczy w parze,
-ozdabia koronę według własnego pomysłu
-podaje rozwiązanie zagadki,
-dmucha przez słomkę na kawałki papieru,
-pokonuje slalom, starając się nie dotknąć balonu,
-uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
-wie, kiedy obchodzimy tłusty czwartek,
-opisuje zimowy krajobraz