5 latki | Pszczółki

PSZCZÓŁKI to grupa 5-latków. W roku szkolnym 2019/2020 grupą tą opiekują się mgr Magdalena Ciachorowska oraz Pani Dorota Chojnowska . 5 latki charakteryzują się dużą ciekawością świata. Staramy się w oparciu o literaturę dziecięcą, gry, zabawy, tę ciekawość zaspokoić.  Rozwój umysłowy dzieci wspomagamy dzięki organizacji ciekawych zajęć, spacerów, wycieczek, teatrzyków, spotkań z ciekawymi ludźmi, a fizyczny przez zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne w sali i na powietrzu. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Dzieci zawsze mogą liczyć na pomoc nauczycielek by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. 5-latki wdrażane są do poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązuje się do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek. Dzieci znają podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy. Uwrażliwiamy dzieci na piękno przyrody jednocześnie zachęcając do jej poszanowania i ochrony. W codziennej zabawie towarzyszy dzieciom pacynka Jeżyk, który pomaga poznać ciekawe historie i przygody.


Ogłoszenia


W tym miesiącu zamierzamy

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc STYCZEŃ

  1. WITAMY NOWY ROK
  • zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną
  • utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i symboli z nimi związanych
  • doskonalenie umiejętności muzycznych
  • poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy miesięcy i dni tygodnia
  • zapoznanie z przysłowiami i ich znaczeniem
  • utrwalenie liczby 7 w kontekście dni tygodnia
  • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci
  • wprowadzenie do posługiwania się zegarkiem
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu

 

  1. CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ?
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych
  • doskonalenie kompetencji matematycznych – lateralizacja, kodowanie
  • rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu – hartowanie
  • wprowadzenie litery U, u;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów i doświadczeń
  • doskonalenie umiejętności stawiania hipotez, ich weryfikacji i wyciągania wniosków

 

  1. ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
  • wprowadzenie litery S, s
  • doskonalenie umiejętności składania życzeń
  • kształtowanie wrażliwości na potrzeby osób starszych
  • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków zachowań
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i formułowania zagadek ruchowych
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw
  • wprowadzenie liczby 8

 

  1. ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE
  • wprowadzenie liczby 9
  • kształtowanie logicznego myślenia podczas prostych doświadczeń
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych
  • doskonalenie umiejętności porównywania obiektów, wskazywania podobieństw i różnic
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą
  • poszerzanie wiedzy dzieci o sylwetki wybitnych sportowców biorących udział w zimowych mistrzostwach sportowych
  • kształtowanie umiejętności przegrywania, cieszenia się z wygranej innych

 

 „ Tydzień” Wanda Chotomska

 

Wszedł na drzewo poniedziałek

natrząsł górę ulęgałek.

Ulęgałki zebrał wtorek

i do domu zaniósł worek.

Środa wszystkie ulęgałki

pokroiła na kawałki.

Kocioł wody nalał czwartek.

Wsypał do niej cukru kwartę.

Gaz zapalił w kuchni piątek

aż w kociołku zawrzał wrzątek.

I powiedział do soboty

zrób kompot nad kompoty!

Kompot wystygł do niedzieli.

Figę z makiem z niego mieli!

Bo niedziela ledwo wpadła,

cały kompot zaraz zjadła.

Śpiewa Babcia, śpiewa Dziadek

1.Wymyśliły wesołe nutki piosenkę dla babci i dziadka.

Miś ją zagra na bębenku, a Pajacyk na kołatkach.

Tamburynem potrząsa Lala, po przedszkolu niosą się dźwięki.

I po chwili zgodny chórek nuci refren tej piosenki.

 

Ref.: Śpiewa babcia, śpiewa dziadek, śpiewam ja.

Jak to miło, gdy piosenkę każdy zna.

Nutki chętnie nam wtórują: mi, mi, la.

Śpiewa chórek na trzy głosy: tra, la, la.

 

2.Wyskoczyły z piosenki nutki. Do tańca porwały się żwawo:

jedna z babcią, druga z dziadkiem, para w lewo, para w prawo.

Roztańczone wołają nutki: wszyscy bawią się dziś wspaniale.

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka najpiękniejszy bal nad bale.

 

Ref.: Tańczy babcia, tańczy dziadek, tańczę ja.

Do kółeczka zapraszają nutki nas.

Przytupują, podskakują, hop, la, la.

Bal dla babci, bal dla dziadka, na sto dwa


Co się działo...?