5 latki | Pszczółki

 

Nauczycielka mgr Natalia Pudlis,  mgr Beata Kawska

Pomoc nauczyciela Monika Magdziarek

 

Ogłoszenia

 

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w styczniu, grupa ,,Pszczółki’’ 4latki

-przegląda kalendarz,

-aktywnie uczestniczy w zabawach,

-poznaje zwyczaje noworoczne – puszczanie sztucznych ogni, organizowanie balów karnawałowych,

składanie życzeń noworocznych,

-wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania,

-reaguje na dźwięk uderzenia w bębenek,

-bawi się z innymi w ogrodzie,

-uważnie słucha piosenki,

-recytuje tekst refrenu piosenki,

-reaguje na przerwę w grze,

-bierze udział w zabawie,

-porządkuje kąciki.

-aktywnie uczestniczy w zabawie,

-wypowiada się na temat zegarów,

-Naśladuje odgłosy zegarów,

-wymienia nazwy różnego rodzaju przyrządów do odmierzania czasu,

-klasyfikuje przyrządy do odmierzania czasu według przeznaczenia, wymienia liczebniki

główne i porządkowe,

-tańczy w rytm muzyki,

-wykonuje zegar słoneczny wspólnie z innymi,

-rytmicznie porusza się przy muzyce,

-naśladuje tykanie zegara,

-mówi rymowankę,

-wypowiada się o porach roku,

-reaguje na przerwę w grze,

-uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,

-słucha uważnie poleceń N.

-wykonuje polecenia N.,

-wskazuje zdjęcie ptaka, o którym mówi N.,

-składa obrazek w całość,

-aktywnie uczestniczy w zabawach,

-uważnie słucha opowiadania,

-wyjaśnia, dlaczego w okresie zimowym należy dokarmiać ptaki,

-przygotowuje w karmniku pożywienie dla ptaków,

-uważnie słucha piosenki,

-czynnie uczestniczy w zabawie,

-reaguje na dźwięk instrumentu,

-układa z grupą opowieść o wróbelku,

-oddziela ziarenka od owoców.

-wykonuje polecenia N.,

-słucha ciekawostek o sikorze,

-naśladuje głos ptaków,

-skacze i podskakuje obunóż,

-przelicza, posługując się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3 i większym,

-rozróżnia i nazywa wybrane ptaki,

-bierze czynny udział w zabawach,

-porusza się w rytm melodii piosenki,

-reaguje na przerwę w grze,

-poznaje ptasie przysmaki za pomocą różnych zmysłów,

-lepi z plasteliny.

-pokonuje przygotowaną ścieżkę,

-porównuje tkaniny za pomocą dotyku,

-mówi rymowankę.

-rytmicznie porusza się przy muzyce,

-skacze i podskakuje obunóż,

-odgaduje zagadki o zwierzętach,

-rysuje drogę od leśniczego do leśniczówki.

-próbuje dopasować piórka do ptaków,

-buduje z klocków w kształcie figur geometrycznych,

-czynnie uczestniczy w zabawie,

-wykonuje karmnik z papieru,

-rozwiązuje zagadkę, podaje przykłady działań, które pomagają zwierzętom przetrwać zimę,

-spaceruje w okolicy,

-rytmicznie porusza się przy muzyce

-reaguje na przerwę w muzyce i wykonuje ukłon,

-wypowiada się na temat swoich babć i dziadków,

-nazywa członków rodziny,

-aktywnie uczestniczy w zabawach,

-wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,

-wymienia nazwy różnych zabawek,

-czynnie uczestniczy w zabawie,

-bawi się z innymi

-wymienia nazwy aktywności, które może podejmować z babcią i dziadkiem,

-poprawnie liczy kłębki wełny, posługuje się pojęciami: długi, krótki,

-czynnie uczestniczy w zabawie,

-lepi ze śniegu,

-śpiewa piosenkę,

-naśladuje wąchanie kwiatów,

-wykonuje dane ćwiczenie

-podaje rozwiązanie zagadki,

-reaguje na ustalony sygnał,

-aktywnie uczestniczy w zabawach,

-wypowiada się prostymi zdaniami,

-poznaje zwyczaje karnawałowe,

-reaguje na ustalony sygnał,

-bierze czynny udział w zabawach,

-uważnie słucha piosenki,

-maszeruje w rytmie wystukiwanym na bębenku,

-reaguje na hasło,

-formułuje pytania,

-bawi się z innymi.

-podaje rozwiązanie zagadki,

-wypowiada się prostymi zdaniami,

-odbija balon częścią ciała wskazaną przez N.,

-sortuje figury według podanego kryterium,

-aktywnie uczestniczy w zajęciach matematycznych,

-dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie,

-śpiewa piosenkę,

-tańczy w parze,

-ozdabia koronę według własnego pomysłu

-podaje rozwiązanie zagadki,

-dmucha przez słomkę na kawałki papieru,

-pokonuje slalom, starając się nie dotknąć balonu,

-uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,

-wie, kiedy obchodzimy tłusty czwartek,

-opisuje zimowy krajobraz

 

 

 

 

 

 

 

Co się działo...?