5 latki | Pszczółki

PSZCZÓŁKI to grupa 5-latków. W roku szkolnym 2019/2020 grupą tą opiekują się mgr Magdalena Ciachorowska oraz Pani Dorota Chojnowska . 5 latki charakteryzują się dużą ciekawością świata. Staramy się w oparciu o literaturę dziecięcą, gry, zabawy, tę ciekawość zaspokoić.  Rozwój umysłowy dzieci wspomagamy dzięki organizacji ciekawych zajęć, spacerów, wycieczek, teatrzyków, spotkań z ciekawymi ludźmi, a fizyczny przez zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne w sali i na powietrzu. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Dzieci zawsze mogą liczyć na pomoc nauczycielek by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. 5-latki wdrażane są do poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązuje się do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek. Dzieci znają podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy. Uwrażliwiamy dzieci na piękno przyrody jednocześnie zachęcając do jej poszanowania i ochrony. W codziennej zabawie towarzyszy dzieciom pacynka Jeżyk, który pomaga poznać ciekawe historie i przygody.


Ogłoszenia

Drodzy Rodzice!
 
W związku z najnowszym rozporządzeniem MEN,
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola nr 2 w Kwidzynie Renata Mosakowska,
zawiesza zajęcia dydaktyczno – wychowawcze do 10 kwietnia 2020.
Jest to trudny czas dla nas wszystkich- rodziców dzieci nauczycieli, przed którymi stoi dużo nowych wyzwań.
W związku z tym prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Cały czas jesteśmy do Państwa dyspozycji, w razie problemów
i wątpliwości, proszę kontaktować się z nauczycielami drogą mailową przedszkole2-kwidzyn@home.pl.(część rodziców ma również kontakt z nauczycielkami poprzez komunikator Messenger)
W miarę możliwości będziemy reagowali na bieżąco, aby ułatwić Dzieciom i Państwu przetrwać tę trudną sytuację.
Nauczycielki będą  wstawiać na stronę internetową przedszkola materiały edukacyjne na poszczególne tygodnie.
Rodzice, którzy odebrali książki tzw. Karty Pracy, w których dzieci pracują od początku roku szkolnego, prosimy sukcesywnie uzupełniać.
Życzymy wszystkim rodzinom zdrowia, wytrwałości i odpowiedzialności w trosce o siebie nawzajem. 🙂
 

Zapraszamy rodziców na stronę Kuratorium Oświaty:

Praca zdalna

 

Pięciolatek.

Grupa PSZCZÓŁKI

30.03.2020 do 03.04.2020

PRACA ROLNIKA

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw roślin rosnących na polu;
  • doskonalenie chwytu pęsetkowego i motoryki małej;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
  • pobudzanie odpowiedzialności za zachowanie higieny osobistej (mycie rąk przed posiłkiem, powrotem z dworu itd.)
  • usprawnianie aparatu mowy;
  • doskonalenie umiejętności opisu;
  • poznanie nazw i działania maszyn rolniczych;
  • ekspresja twórcza – wykonanie pracy plastycznej „wiosenna żabka”
  • poszerzanie wiedzy na temat produktów ekologicznych;
  • doskonalenie umiejętności klasyfikacji i przeliczania w zakresie 0-10

 

Propozycje do zabawy i nauki z dzieckiem:

  1. Zabawa ruchowa „na ziemi zostają” 

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

  1. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba – usprawnianie aparatu mowy

Dziecko dostaje kawałek chleba ze skórką. Dzieci przeżuwają, mlaskają, gryzą skórkę, oblizują się itp.

  1. Zabawa ruchowo – matematyczna „Zbieranie ziaren”

Na podłodze rozsypujemy dowolne ziarna (może być kukurydza, słonecznik). Dziecko otrzymuje kubeczek.  Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki, rodzic podnosi karteczkę z daną liczbą (od 0 do 10). Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaką widzi. Następnie wysypuje ziarenka i głośno je przelicza. Zabawę można powtórzyć.

  1. Doświadczenie – Dlaczego warto myć ręce (zał.1)
  2. Praca plastyczna „Wiosenna żabka” (zał.2)

 

DOŚWIADCZENIE „DLACZEGO WARTO MYĆ RĘCE”

Przygotujemy:

  1. Płaski talerzyk z mlekiem (może być woda, ale na  mleku ładniej widać)
  2. Pieprz
  3. Mydło w płynie

Wykonanie:

Posypujemy mleko pieprzem, następnie najpierw „brudnym” palcem dotykamy i obserwujemy zachowanie się pieprzu.

Teraz moczymy palca w mydle i ponownie wkładamy go do mleka i obserwujemy.

Wniosek:

Mydło powoduje odpychanie cząsteczek pieprzu, podobnie jak bakterii. Dlatego tak ważna jest higiena codzienna i tylko porządne mycie rąk z użyciem mydła pozwala na pozbycie się zanieczyszczeń.

 

PRACA PLASTYCZNA „WIOSENNE ŻABKI”

Przygotowanie:

  1. Kartki papieru (biała, niebiska, zielona)
  2. Rolka po papierze papierowym
  3. Klej, nożyczki
  4. Farbki (opcjonalnie kredki)

Wykonanie:

  1. Białą kartkę malujemy farbą lub kredką na zielono.
  2. Rolkę po papierze malujemy na zielono farbą lub opcjonalnie obklejamy zieloną kartką.
  3. Z niebieskiej kartki (można też białą pomalować na niebiesko) „wyrywamy” kształt stawu.
  4. Z zielonej kartki odrysowujemy i wycinami żabie kończyny i oczy.
  5. Na zieloną kartkę przyklejamy nasz staw, następnie doklejamy tułów żabki i doczepiamy kończyny i oczy. Można zielona łąkę ozdobić kwiatkami. 🙂

 

Mile widziane zdjęcia wykonanych prac wraz z dziećmi, wysłane

na maila przedszkola przedszkole2-kwidzyn@home.pl,

 zdjęcia pojawią się również na stronie przedszkola 😉

 

Pięciolatki PSZCZÓŁKI Ruch to zdrowie

  1. Ćwiczenia poranne
  2. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Traktor”
    Swobodny bieg w różnych kierunkach.
    Na hasło „Jedzie traktor” dzieci zatrzymują się i nieruchomieją w różnych pozach.
  3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Drzewa na wietrze”
    Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę.
    Poruszają ramionami kołysząc się na boki (silny wiatr- skłon pogłębiony)
  4. Zabawa z elementem podskoku „Skaczące piłki”
    Podskoki obunóż w swobodnym tempie.
  5. Ćwiczenie oddechowe „Dmuchawce”
    Dmuchanie na skrawki papieru leżące na podłodze.
  6. Ćwiczenia gimnastyczne
  • Noszenie wody”

Dzieci naśladują prace rolnika, który nosi wodę ze studni : sylwetka wyprostowana, patrzymy przed siebie, wspinamy się na palce i opadamy na całe stopy, idziemy na piętach i na palcach.

  • Zabawa bieżna „Kombajn”
    Bieg w tempie podanym przez rodzica wystukanym o blat stołu.
    Powoli, szybko, szybciej i odwrotnie, aż do zatrzymania się.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Kto silniejszy”
    W parach (rodzic lub rodzeństwo) , siad skrzyżny naprzeciwko siebie.
    Podanie sobie rąk. Kolana dotykają kolan kolegi.
    Przeciąganie się raz w jedną, raz w drugą stronę.
  • „Przenosimy skrzynie z warzywami”
    Dzieci stoją w rozkroku, wykonują skłony w przód- podnoszenie ciężaru
    oraz skręty w prawo i w lewo- przenoszenie ciężaru na samochody.
  • Rzut do celu

Ustawiamy miskę w odległości od dziecka, dziecko celuje do niej piłeczkami /klockami/małymi pluszakami/kulkami z papieru.

Ćwiczenie relaksacyjno -oddechowe „Wiosenne powiewy”
Dzieci chodzą swobodnie wdychając powietrze nosem a wydychając ustami.

 

Praca zdalna 5 latki wersja do druku


Co się działo...?