4-5 latki | Kotki

Grupa Kotki to wspaniała gromada dzieci 4-5 letnich. Jesteśmy weseli, uśmiechnięci i ciekawi świata. Interesujemy się  wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy  na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu innych umiejętności i zdolności. Z ochotą poznajemy i przyswajamy nowe wiadomości takie jak literki i cyferki. Przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów, staramy się być dla siebie mili, szanujemy swoją pracę i pracę kolegów. Kochamy śpiewać i tańczyć, chętnie też malujemy, rysujemy i lepimy z plasteliny. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym. Lubimy tu przychodzić, bo każdy dzień to nowe i ciekawe wyzwania.
Naszym nauczycielem jest mgr Magdalena Ciachorowska. Pozdrawiamy wszystkich bardzo serdecznie.


Ogłoszenia

Zapraszamy rodziców na uroczystość zakończenia roku, które odbędzie się dnia 22.06.2016 o godzinie 15:30.

W tym miesiącu zamierzamy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc czerwiec

Poznajemy:

Informacje na temat wyglądu tradycyjnych strojów i zwyczajów dzieci z różnych stron świata.

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

    • zna wybrane zabawy dzieci z różnych krajów: Hiszpanii, Egiptu, Włoch, Francji, Chin;
    • rozumie, że mimo różnic rasowych i kulturowych, wszyscy ludzie są podobni
    • zna zabawki z dzieciństwa naszych dziadków
    • interpretuje przysłowie: Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie;
    • zna liczbę dziesięć i jej zapis graficzny 10;
    • zna liczebniki w zakresie większym niż 10, wymienia je od zadanej liczby rosnąco i malejąco (liczy do przodu i wstecz), wyznacza sumę liczb
    • używa określeń: mała, mniejsza, najmniejsza, duża, większa, największa.
    • lepi z plasteliny – odzwierciedla w formie przestrzennej kształt zabawek
    • rysuje kształt koła we właściwym kierunku;

Wykonamy:

    • Sałatkę owocową
    • Ulubioną zabawkę z plasteliny

Poznajemy:

Miejsca użyteczności publicznej – biblioteki.

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

    • zna zasady kulturalnego zachowania się w bibliotece;
    • wie, w jaki sposób gromadzone są książki w bibliotece – działy tematyczne;
    • zna pracę bibliotekarki;
    • zna cykl powstawania książki;
    • opowiada historyjkę obrazkową z użyciem określeń: najpierw, później, potem, na końcu;
    • rozumie określenia: e-book, audiobook, autor, redaktor, ilustrator, wydawnictwo, drukarnia;
    • rozumie sens kodów ikoniczno-obrazkowych;
    • określa miejsce na kartkach książek: góra, dół, prawa i lewa strona kartki / książki, prawy dolny róg, lewy górny róg itp.;
    • wykonuje pracę plastyczną techniką kolażu z wykorzystaniem określonych środków plastycznych;

Wykonamy:

    • Zaprojektujemy własne książeczki

Poznajemy:

Poznawanie wybranych środowisk naturalnych – staw, łąka. Przewidywane osiągnięcia dziecka:

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

    • zna letnie owoce: czereśnie, truskawki, maliny, agrest, porzeczki, jagody, poziomki;
    • rozpoznaje i nazywa kolory tęczy;
    • rozwija zmysł dotyku – określa fakturę oraz materiał, z jakiego zostały wykonane drobne przedmioty.
    • posługuje się określeniami odnoszącymi się do pór dnia: rano, w południe, wieczorem;
    • zna nazwy miesięcy i ich stałe następstwo;
    • podaje nazwę miesiąca, w którym się urodziło;
    • posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
    • rysuje linie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara;

Wykonamy:

    • Lemoniadę orzeźwiającą
    • Pracę plastyczną „ Nadchodzi lato”

Poznajemy:

Zasady bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych i wodnych oraz zachowania się w lesie, w polu, na wycieczce.
Dostrzeganie i rozumienie potrzeb członków rodziny.

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

    • rozpoznaje i nazywa polskie krajobrazy (morze, góry, jeziora, niziny);
    • zna mapę Polski i jej kolorystyczne oznaczenia;
    • zna zasady bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych i wodnych oraz zachowania się w lesie, w polu, na wycieczce;
    • zna numer alarmowy 112;
    • posługuje się nazwami pojazdów i miejsc, z których one wyruszają: dworzec kolejowy, lotnisko, port, dworzec autobusowy;
    • rozumie znaczenie znaków informacyjnych;
    • wie, jak wyglądają pieniądze, zna nominały polskich monet złotowych i banknot 10-złotowy;
    • wyznacza łączną wartość kilku monet złotowych;
    • wskazuje monety, którymi można zapłacić daną kwotę;
    • koduje i dekoduje, w sposób uproszczony, różne informacje;

Wykonamy:

    • Szukamy skarbu – zabawa tropiąca w ogrodzie.

„Dzieci”

D. Gellner

Wszystkie dzieci na całym świecie,
Są takie same, lubią skakać na jednej nodze,
I lubią zanudzać mamę
Wszystkie dzieci na całym świecie,
Śpiewają wesołe piosenki,
I byle kamyk i byle szkiełko,
Biorą jak skarb do ręki,
Podobno dzieci na całym świecie,
Bywają niegrzeczne czasem,
Lecz to nie u nas nie w naszym mieście,
To gdzieś za górą za lasem

„Po łąkach chodzi lato”

Po łąkach chodzi lato.
Maluje buzie kwiatom
na żółto i różowo,
by było kolorowo.

Ref.: Już ciepły wietrzyk wieje.
Już cały świat się śmieje.
Już krótsze noce, dłuższe dnie.
Ach, lato, kochamy Cię!

Słoneczko pięknie świeci.
Na łąkę biegną dzieci
i bawią się, i skaczą,
Bo wreszcie przyszło lato.

Ref.: Już ciepły wietrzyk wieje
Już cały świat się śmieje…


Co się działo...?