4-5 latki | Kotki
Grupa Kotki to wspaniała gromada dzieci 4-5 letnich. Jesteśmy weseli, uśmiechnięci i ciekawi świata. Interesujemy się wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu innych umiejętności i zdolności. Z ochotą poznajemy i przyswajamy nowe wiadomości takie jak literki i cyferki. Przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów, staramy się być dla siebie mili, szanujemy swoją pracę i pracę kolegów. Kochamy śpiewać i tańczyć, chętnie też malujemy, rysujemy i lepimy z plasteliny. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym. Lubimy tu przychodzić, bo każdy dzień to nowe i ciekawe wyzwania.
Naszym nauczycielem jest mgr Magdalena Ciachorowska. Pozdrawiamy wszystkich bardzo serdecznie.
Ogłoszenia
W tym miesiącu zamierzamy
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc czerwiec
Poznajemy:
Informacje na temat wyglądu tradycyjnych strojów i zwyczajów dzieci z różnych stron świata.
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
-
• zna wybrane zabawy dzieci z różnych krajów: Hiszpanii, Egiptu, Włoch, Francji, Chin;
• rozumie, że mimo różnic rasowych i kulturowych, wszyscy ludzie są podobni
• zna zabawki z dzieciństwa naszych dziadków
• interpretuje przysłowie: Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie;
• zna liczbę dziesięć i jej zapis graficzny 10;
• zna liczebniki w zakresie większym niż 10, wymienia je od zadanej liczby rosnąco i malejąco (liczy do przodu i wstecz), wyznacza sumę liczb
• używa określeń: mała, mniejsza, najmniejsza, duża, większa, największa.
• lepi z plasteliny – odzwierciedla w formie przestrzennej kształt zabawek
• rysuje kształt koła we właściwym kierunku;
Wykonamy:
-
• Sałatkę owocową
• Ulubioną zabawkę z plasteliny
Poznajemy:
Miejsca użyteczności publicznej – biblioteki.
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
-
• zna zasady kulturalnego zachowania się w bibliotece;
• wie, w jaki sposób gromadzone są książki w bibliotece – działy tematyczne;
• zna pracę bibliotekarki;
• zna cykl powstawania książki;
• opowiada historyjkę obrazkową z użyciem określeń: najpierw, później, potem, na końcu;
• rozumie określenia: e-book, audiobook, autor, redaktor, ilustrator, wydawnictwo, drukarnia;
• rozumie sens kodów ikoniczno-obrazkowych;
• określa miejsce na kartkach książek: góra, dół, prawa i lewa strona kartki / książki, prawy dolny róg, lewy górny róg itp.;
• wykonuje pracę plastyczną techniką kolażu z wykorzystaniem określonych środków plastycznych;
Wykonamy:
-
• Zaprojektujemy własne książeczki
Poznajemy:
Poznawanie wybranych środowisk naturalnych – staw, łąka. Przewidywane osiągnięcia dziecka:
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
-
• zna letnie owoce: czereśnie, truskawki, maliny, agrest, porzeczki, jagody, poziomki;
• rozpoznaje i nazywa kolory tęczy;
• rozwija zmysł dotyku – określa fakturę oraz materiał, z jakiego zostały wykonane drobne przedmioty.
• posługuje się określeniami odnoszącymi się do pór dnia: rano, w południe, wieczorem;
• zna nazwy miesięcy i ich stałe następstwo;
• podaje nazwę miesiąca, w którym się urodziło;
• posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
• rysuje linie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara;
Wykonamy:
-
• Lemoniadę orzeźwiającą
• Pracę plastyczną „ Nadchodzi lato”
Poznajemy:
Zasady bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych i wodnych oraz zachowania się w lesie, w polu, na wycieczce.
Dostrzeganie i rozumienie potrzeb członków rodziny.
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
-
• rozpoznaje i nazywa polskie krajobrazy (morze, góry, jeziora, niziny);
• zna mapę Polski i jej kolorystyczne oznaczenia;
• zna zasady bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych i wodnych oraz zachowania się w lesie, w polu, na wycieczce;
• zna numer alarmowy 112;
• posługuje się nazwami pojazdów i miejsc, z których one wyruszają: dworzec kolejowy, lotnisko, port, dworzec autobusowy;
• rozumie znaczenie znaków informacyjnych;
• wie, jak wyglądają pieniądze, zna nominały polskich monet złotowych i banknot 10-złotowy;
• wyznacza łączną wartość kilku monet złotowych;
• wskazuje monety, którymi można zapłacić daną kwotę;
• koduje i dekoduje, w sposób uproszczony, różne informacje;
Wykonamy:
-
• Szukamy skarbu – zabawa tropiąca w ogrodzie.
„Dzieci”
D. Gellner
Wszystkie dzieci na całym świecie,
Są takie same, lubią skakać na jednej nodze,
I lubią zanudzać mamę
Wszystkie dzieci na całym świecie,
Śpiewają wesołe piosenki,
I byle kamyk i byle szkiełko,
Biorą jak skarb do ręki,
Podobno dzieci na całym świecie,
Bywają niegrzeczne czasem,
Lecz to nie u nas nie w naszym mieście,
To gdzieś za górą za lasem
„Po łąkach chodzi lato”
Po łąkach chodzi lato.
Maluje buzie kwiatom
na żółto i różowo,
by było kolorowo.
Ref.: Już ciepły wietrzyk wieje.
Już cały świat się śmieje.
Już krótsze noce, dłuższe dnie.
Ach, lato, kochamy Cię!
Słoneczko pięknie świeci.
Na łąkę biegną dzieci
i bawią się, i skaczą,
Bo wreszcie przyszło lato.
Ref.: Już ciepły wietrzyk wieje
Już cały świat się śmieje…