4 latki | Biedronki

Grupa Biedroneczki to grupa 4-latków. Z dziećmi pracuje nauczyciel mgr Natalia Gusiniec, a pomaga jej pani Hanna Szatkowska. Jesteśmy grupą, która lubi wesołe zabawy w sali i na placu przedszkolnym. Wszystkie nasze działania rozwijają samodzielność, wpływają na rozwój naszych wszechstronnych zainteresowań. Lubimy wykonywać prace plastyczne, opowiadać o naszych przygodach oraz śpiewać piosenki. Chętnie bierzemy udział we wszystkich uroczystościach przedszkolnych oraz w konkursach.


Ogłoszenia


W tym miesiącu zamierzamy

Maj, tydzień I Poznajemy przyrodę

Wiosna

  • oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno,
  • poznanie wybranych owadów, np.: pszczół, mrówek, ich pożyteczności dla przyrody i ludzi.
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • umuzykalnianie dzieci
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozwijanie myślenia przyczynowo–skutkowego
  • rozwijanie umiejętności liczenia

Maj, tydzień II  Poznajemy przyrodę

  • poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi.
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • poznawanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka
  • poznawanie mieszkań zwierząt ze wsi

Maj, tydzień III Nasza miejscowość, nasz region

  • Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • poznawanie pracy ekspedientki i wyposażenia sklepu
  • poznawanie pracy piekarza
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • umuzykalnianie dzieci
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie mowy i myślenia

Maj, tydzień IV Nasze rodziny

  • Podawanie informacji na temat swojej rodziny
  • podawanie informacji: jak mają na imię mama, tata.
  • Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym
  • uczestniczenie w krótkich programach artystycznych.
  • Wzmacnianie więzów w rodzinie
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny.
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • umuzykalnianie dzieci
  • zachęcanie do wykonywania prostych deserów
  • prezentowanie swoich umiejętności

 

 

 

RAP DLA MAMY

Cukier, ciasto, czekolada, mama bajkę opowiada,

jak wędrować białą dróżką,jak wysypać śnieg z poduszki?

Jak wygląda cień na ścianie, jak smakuje śledź w śmietanie?

Jaka jest na smutki rada i co robić gdy deszcz pada?

 

ref.: Mamo, Mamo powiedz jak,

można liczyć drobny mak?

Mamo, Mamo powiedz gdzie,

jestem zawsze kiedy śpię?

 

Cukier, ciasto, czekolada, mama bajkę opowiada,

tym jak dziewczynką była i ubranka misiom szyła.

Szepce bajkę wprost do ucha i udaje śmiesznie ducha.

Bajka siada na poduszkach, sny już tańczą na paluszkach.

 

 

 

 

 


Co się działo...?