4 latki | Biedronki
Grupa Biedroneczki to grupa 4-latków. Z dziećmi pracuje nauczyciel mgr Beata Kawska, a pomaga jej pani Wiesława Galicka. Jesteśmy grupą, która lubi wesołe zabawy w sali i na placu przedszkolnym. Wszystkie nasze działania rozwijają samodzielność, wpływają na rozwój naszych wszechstronnych zainteresowań. Lubimy wykonywać prace plastyczne, opowiadać o naszych przygodach oraz śpiewać piosenki. Chętnie bierzemy udział we wszystkich uroczystościach przedszkolnych oraz w konkursach.
Ogłoszenia
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC MAJ
Grupa ,,Biedronki’’
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie poczucia więzi dzieci z „małą ojczyzną”.
- Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanej legendy.
- Rozwijanie umiejętności manualnych.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni.
- Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
- Uświadomienie dzieciom znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin.
- Kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków instrumentów.
- Wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy.
- Rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania.
- Wspólne muzykowanie – zwracanie uwagi na znaki nauczyciela – dyrygenta.
- Zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata.
- Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów.
- Rozwijanie wiedzy dzieci na temat hymnu jako symbolu narodowego.
- Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych..
- Kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć.
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sposób społecznie akceptowalny.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze strachem.
- Zachęcanie dzieci do zwracania się do innych po pomoc.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej.
- Wyzwalanie kreatywności twórczej.
- Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.
- Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
- Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
- Wdrażanie do wzmacniania więzi między rodzeństwem.
- Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
- Kształtowanie umiejętności wcielania się w role.
- Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty.
Piosenka do nauki:
1.My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my – jak palce jednej dłoni!
Ref. Mama, tata, siostra,
brat i ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem wiatr – to wesoły jest mój świat!
2. Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę.
Tata kocha lecz inaczej,
uspokaja, kiedy płaczę.
Ref. Mama, tata, siostra, brat i ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem wiatr – to wesoły jest mój świat!
3. Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
Ref. Mama, tata, siostra, brat i ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem wiatr – to wesoły jest mój świat!