4 latki | Biedronki

Grupa Biedroneczki to grupa 4-latków. Z dziećmi pracuje nauczyciel mgr Bogumiła Zmysłowska, a pomaga jej pani Dorota Drozd. Jesteśmy grupą, która lubi wesołe zabawy w sali i na placu przedszkolnym. Wszystkie nasze działania rozwijają samodzielność, wpływają na rozwój naszych wszechstronnych zainteresowań. Lubimy wykonywać prace plastyczne, opowiadać o naszych przygodach oraz śpiewać piosenki. Chętnie bierzemy udział we wszystkich uroczystościach przedszkolnych oraz w konkursach.


Ogłoszenia

 
Drodzy Rodzice!
 
W związku z najnowszym rozporządzeniem MEN,
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola nr 2 w Kwidzynie Renata Mosakowska,
zawiesza zajęcia dydaktyczno – wychowawcze do 10 kwietnia 2020.
Jest to trudny czas dla nas wszystkich- rodziców dzieci nauczycieli, przed którymi stoi dużo nowych wyzwań.
W związku z tym prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Cały czas jesteśmy do Państwa dyspozycji, w razie problemów
i wątpliwości, proszę kontaktować się z nauczycielami drogą mailową przedszkole2-kwidzyn@home.pl.(część rodziców ma również kontakt z nauczycielkami poprzez komunikator Messenger)
W miarę możliwości będziemy reagowali na bieżąco, aby ułatwić Dzieciom i Państwu przetrwać tę trudną sytuację.
Nauczycielki będą  wstawiać na stronę internetową przedszkola materiały edukacyjne na poszczególne tygodnie.
Rodzice, którzy odebrali książki tzw. Karty Pracy, w których dzieci pracują od początku roku szkolnego, prosimy sukcesywnie uzupełniać.
Życzymy wszystkim rodzinom zdrowia, wytrwałości i odpowiedzialności w trosce o siebie nawzajem. 🙂
 

Zapraszamy rodziców na stronę Kuratorium Oświaty:

Praca zdalna

 

Czterolatki

Grupa ,,BIEDRONKI”

ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

30.03.2020 do 03.04.2020

 

        Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

 

  • Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w krajobrazie wsi i miasta.
  • Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
  • Rozwijanie aparatu mowy dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot.
  • Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w porównywanych jajkach ptaków gospodarstwa wiejskiego.
  • Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich.

 

      Propozycje do zabawy i nauki z dzieckiem:

  1. Zabawa z elementami czworakowania – Zwierzęta na podwórku

Dzieci chodząc na czworaka naśladują zwierzątka (konia, krowę, kozę i kurę).

  1. Zabawa z elementami równowagi – Czy umiesz tak jak ja?

Dziecko stoi w dowolnym miejscu na dywanie, rodzic pokazuje ruch, a dziecko go naśladuje i mówi: Czy umiesz tak jak ja: stać na jednej nodze? Narysować stopą jajko na podłodze? Podnieść nogę zgiętą w kolanie i klasnąć pod nią? Zrobić dwa kroki w przód z zamkniętymi oczami? Obrócić się szybko i stanąć na jednej nodze?

  1. Zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt w gospodarstwie. (krowa,pies, owca, koza, świnia, kot, koń, kura, kaczka, gęś).

https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

  1. Globalne czytanie wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot

(drukujemy, ewntualnie wskazujemy na komputerze, ilustracje podanych wcześniej zwierząt i podpisujemy je, rodzic może sam napisać nazwy zwierząt) -(załącznik) odczytujemy nazwy zwierząt dziecku trzykrotnie, następnie pokazujemy każdą kartkę  po raz kolejny i dziecko samo próbuje odczytywać wyrazy.

  1. Praca plastyczna: Króliczki z rolek po papierze toaletowym

Do zrobienia króliczków z rolek będziecie potrzebować:

– rolki po papierze toaletowym,

– kolorowe papiery (sprawdzą się też zwykłe papiery do pakowania) – brązowy, zielony

– klej, dwustronna taśma klejąca, nożyczki

– pisak lub mazak,

– małe pompony  (noski robicie również z papieru, bibuły albo z kolorowej włóczki),

– miękkie druciki (opcjonalnie)

– coś do ozdoby – tutaj użyliśmy kwiatków z włóczki, ale mogą to być: kokardki, kwiatki z papieru czy filcu.

Jak zrobić króliki z rolek?

  1. Rolki po papierze toaletowym oklejamy kolorowymi papierami.
  2. Z brązowego papieru wycinamy kształty uszu królików oraz ich łapek i doklejamy do wewnętrznej strony rolek.
  3. Wycinamy paski zielonego papieru o szerokości około 2,5-3 cm i nacinamy je nożyczkami co kilka milimetrów. Nacięcia powinny być mniej więcej do połowy wysokości – będą udawały trawę.
  4. Obklejamy zieloną trawę wokół rolek.5. Za pomocą dwustronnej taśmy przyklejamy kokardki, kwiatki czy inne ozdobniki oraz oczy. Jeśli nie macie gotowych, wystarczy wyciąć małe kółeczka z białego papieru i narysować w nich mniejsze – czarne kółka. Te mniejsze kółka można też zrobić z czarnego papieru i dokleić.
  5. Wąsy z drucików najłatwiej umocować łącząc je razem i wbijając w rolkę. Dziurka nie będzie widoczna bo zasłoni ją nosek królika. Wąsy możecie jednak po prostu narysować albo przykleić cienkie paski papieru.
  6. Doklejamy nosek pluszowy, papierowy, filcowy, brokatowy (lub po prostu go malujemy) czy inny, który macie pod ręką.

Ostatni etap – radość z pięknej, własnoręcznie wykonanej ozdoby świątecznej.

 

Mile widziane zdjęcia wykonanych prac wraz z dziećmi, wysłane na maila przedszkola przedszkole2-kwidzyn@home.pl,

 zdjęcia pojawią się również na stronie przedszkola 😉

 

Niezależnie od pory i okoliczności ćwiczenia powinny sprawiać dziecku frajdę tylko wtedy będzie je wykonywało chętnie i dokładnie. Czasem wystarczy atrakcyjna nazwa, odrobina wygłupów – szczekanie, miauczenie – albo… powierzenie smykowi funkcji trenera. Ćwiczmy!

1. Koncert

Malec siedzi na podłodze, podparty z tyłu dłońmi. Nogi ma ugięte w kolanach. Unosi zgięte nogi i na hasło „bęben!” uderza (lekko!) piętami w podłogę, a na hasło „pianino!” „gra” na niej paluszkami stóp. Może wystukiwać rytm konkretnej piosenki, np. „Wlazł kotek na płotek”.

2. Wyścig wielbłądów

Maluch chodzi na czworakach, ale z wyprostowanymi nogami i wypiętą pupą, która wygląda jak wielbłądzi garb. Jeśli zwierzaków jest więcej, można urządzić wielbłądzie wyścigi. Dla utrudnienia odwzorujcie chód tego zwierzęcia (symetrycznie, czyli najpierw przestawcie lewą rękę i nogę, a później prawą rękę i nogę).

 

3. Wyścig raków

Smyk opiera się na rękach i nogach (brzuchem do góry), unosi biodra i wędruje w tej pozycji. Będzie miał większą frajdę, jeśli ty także spróbujesz!

4. Zabawa w basen

Dziecko leży na podłodze na brzuchu i „pływa” żabką (ale używa tylko rąk).

5. Tango

Stoisz twarzą do smyka i trzymasz go za ręce. Malec staje na twoich stopach i tak tańczycie.

6. Lustro

Siadacie po turecku naprzeciwko siebie. Dziecko naśladuje wszystkie twoje ruchy („wkręcasz żarówki”, kiwasz na boki głową, rysujesz w powietrzu kółka rękami). A potem zmiana ról – ty naśladujesz malucha. Zabawę możecie sobie urozmaicić robieniem głupich min: róbcie ryjek, uśmiechajcie się szeroko, wystawiajcie język itd. To świetne ćwiczenia mięśni twarzy – sprzyjają wymowie.

7. Szczeniaczek

Stoisz w szerokim rozkroku, a malec biega na czworakach wokół twoich nóg, wykonując ósemki (i oczywiście – szczekając albo popiskując jak mały piesek).

8. Modelka

Na podłodze rozciągnijcie skakankę lub sznurek (możecie też wykorzystać np. krawędź dywanu). Dziecko idzie (plecy proste, głowa wysoko, krok pełen godności) wzdłuż linii, stawiając stopy na krzyż, niczym modelka na wybiegu.

9. Zabawa z piłką

Malec w pozycji na czworakach uderza piłkę czołem i stara się nią trafić do bramki (można ją wyznaczyć za pomocą kręgli, klocków itd.). Licz, ile bramek tak zdobędzie.

10. Tresowany lew

Trzymasz hula-hoop, a dziecko przez nie przechodzi niczym cyrkowy lew przez płonącą obręcz. Przy każdym kolejnym ćwiczeniu możesz unosić hula-hoop nieco wyżej. Ale lew musi ryczeć! Głośno!

 

Praca zdalna 4 latki wersja do druku


Co się działo...?