4 latki | Biedronki

 

Grupa Biedroneczki to grupa 4-latków. Z dziećmi pracuje nauczyciel mgr Beata Kawska, a pomaga jej pani Wiesława Galicka. Jesteśmy grupą, która lubi wesołe zabawy w sali i na placu przedszkolnym. Wszystkie nasze działania rozwijają samodzielność, wpływają na rozwój naszych wszechstronnych zainteresowań. Lubimy wykonywać prace plastyczne, opowiadać o naszych przygodach oraz śpiewać piosenki. Chętnie bierzemy udział we wszystkich uroczystościach przedszkolnych oraz w konkursach.


Ogłoszenia

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC MAJ

Grupa ,,Biedronki’’

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie poczucia więzi dzieci z „małą ojczyzną”.
  • Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanej legendy.
  • Rozwijanie umiejętności manualnych.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni.
  • Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin.
  • Kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków instrumentów.
  • Wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania.
  • Wspólne muzykowanie – zwracanie uwagi na znaki nauczyciela – dyrygenta.
  • Zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata.
  • Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów.
  • Rozwijanie wiedzy dzieci na temat hymnu jako symbolu narodowego.
  • Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych..
  • Kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sposób społecznie akceptowalny.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze strachem.
  • Zachęcanie dzieci do zwracania się do innych po pomoc.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej.
  • Wyzwalanie kreatywności twórczej.
  • Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.
  • Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
  • Wdrażanie do wzmacniania więzi między rodzeństwem.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Kształtowanie umiejętności wcielania się w role.
  • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty.

 

Piosenka do nauki:

1.My rodzinę dobrą mamy,

zawsze razem się trzymamy!

 I choć czasem czas nas goni,

my – jak palce jednej dłoni!

 

 Ref. Mama, tata, siostra,

 brat i ja – to mój cały świat!

Dużo słońca, czasem wiatr – to wesoły jest mój świat!

 

2. Mama zawsze kocha czule,

ja do mamy się przytulę.

Tata kocha lecz inaczej,

uspokaja, kiedy płaczę.

 

Ref. Mama, tata, siostra, brat i ja – to mój cały świat!

 Dużo słońca, czasem wiatr – to wesoły jest mój świat!

 

3. Z tatą świetne są zabawy,

 z nim świat robi się ciekawy!

Tata ma pomysłów wiele,

jest najlepszym przyjacielem!

 

 Ref. Mama, tata, siostra, brat i ja – to mój cały świat!

 Dużo słońca, czasem wiatr – to wesoły jest mój świat!

 

 

 

 

Co się działo...?