4 latki | Smerfy
Nauczycielka mgr Magdalena Ciachorowska, mgr Beata Kawska
Pomoc nauczyciela Dorota Chojnowska
Ogłoszenia
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc STYCZEŃ grupa SMERFY
- PŁYNIE CZAS
- MŁODSI I STARSI
- SPORT TO ZDROWIE
- DBAM O ZDROWIE
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- poznanie tradycji witania Nowego Roku;
- rozwijanie umiejętności aktorskich;
- odczuwanie wspólnej radości;
- poznanie nazw dni tygodnia;
- kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
- odczuwanie życzliwości dla innych osób;
- nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;
- dostrzeganie różnic w porach roku;
- rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;
- rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
- rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki;
- wdrażanie do reagowania na polecenia;
- poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
- kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;
- rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych;
- rozumienie pojęcia rodzina;
- nazywanie członków rodziny;
- rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;
- stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć;
- odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;
- rozwijanie spostrzegawczości;
- zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotów używają na co dzień;
- eksperymentowanie z dźwiękiem;
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;
- kształtowanie świadomości dotyczącej dbania o słuch;
- rozwijanie pomysłowości i kreatywności;
- doskonalenie sprawności manualnych;
- kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
- zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
- kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;
- przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;
- ćwiczenie umiejętności na sylaby;
- wdrażanie do uważnego słuchania poleceń;
- porównywanie elementów i posługiwanie się pojęciami duży, mały;
- umiejętność odróżniania pary od jednostki;
- przybliżanie wartości zabawy w parach;
- taniec cwałem bocznym po kole;
- kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;
- zgodne współdziałanie w zabawie;
- poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;
- kształtowanie inwencji twórczej;
- wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy;
- uświadamianie zagrożeń płynących ze świata ludzi i zwierząt;
- nauka unikania zagrożeń;
- poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;
- poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
- określanie cech przedmiotów za pomocą przymiotników;
- rozwijanie poczucia przynależności do grupy;
- szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
- ćwiczenie umiejętności zachowania się podczas spotkania z nieznanym psem;
- dbanie o siebie w każdej sytuacji;
- poznanie własnych możliwości ruchowych;
- doskonalenie umiejętności wykonywania coraz trudniejszych zadań;
- poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;
- tworzenie przestrzennych kompozycji;
- stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, przyjaźni, wzajemnej pomocy;
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w sali:
- zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;
- zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;
- wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
- zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami, dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;
- stwarzanie miłej atmosfery;
- zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy.
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:
- indywidualne kontakty N. z dziećmi;
- kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;
- zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;
- wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie;
- wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;
- Zabawy z Powitanką: Powitanka „Nasza grupa” – nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę.
- Zabawy przy muzyce ruchowo-rytmiczne rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
- Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.
,, WYLICZANKA NA DZIEŃ BABCI I DZIADKA”
Kto nas kocha najgoręcej, kogo my kochamy?
Komu dziś życzenia gorące składamy?
To jest nasza Babunia, której pokażemy,
Jak dzielić uczucia i słowa umiemy:
BABCIA! BABCIA! B A B C I A !
To niezwykły przypadek, super także jest dziadek.
Bo nawet w środku nocy nie odmówi pomocy,
Gdy sytuacja jest groźna , liczyć na niego można.
Niechaj nastawi ucha i swoich wnuków posłucha:
DZIADEK! DZIADEK! DZIADEK!
Piosenka „Dla Babci i Dziadka”
Wyczaruję dla babuni suknię z kropli rosy
Szal z obłoczków, wstążkę z tęczy wplotę jej we włosy.
Babciu, droga babciu, to wszystko dla ciebie
babciu, droga babciu bardzo kocham ciebie.
Namaluję dziadziusiowi rybek pełną rzekę,
Koszyk grzybów, działkę z domkiem, pieska na pociechę.
Dziadku, drogi dziadku, to wszystko dla ciebie
dziadku, drogi dziadku bardzo kocham ciebie.