3 latki | Krasnoludki
Nauczycielka mgr Karolina Marszałkowska, mgr Beata Kawska
Pomoc nauczyciela Aneta Starankowicz
Ogłoszenia
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy ,,Krasnale’’ 2,5 latki, miesiąc styczeń
- poznanie tradycji witania Nowego Roku;
- rozwijanie umiejętności aktorskich;
- odczuwanie wspólnej radości;
- poznanie nazw dni tygodnia;
- kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
- odczuwanie życzliwości dla innych osób;
- nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;
- dostrzeganie różnic w porach roku;
- rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;
- rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
- rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki;
- wdrażanie do reagowania na polecenia;
- poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
- kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;
- rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych;
- rozumienie pojęcia rodzina;
- nazywanie członków rodziny;
- zacieśnianie więzi rodzinnych;
- rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;
- stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć;
- odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;
- rozwijanie spostrzegawczości;
- zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotów używają na co dzień;
- eksperymentowanie z dźwiękiem;
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;
- kształtowanie świadomości dotyczącej dbania o słuch;
- rozwijanie pomysłowości i kreatywności;
- doskonalenie sprawności manualnych;
- kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
- zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
- kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;
- przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;
- ćwiczenie umiejętności na sylaby;
- wdrażanie do uważnego słuchania poleceń;
- porównywanie elementów i posługiwanie się pojęciami duży, mały;
- umiejętność odróżniania pary od jednostki;
- przybliżanie wartości zabawy w parach;
- taniec cwałem bocznym po kole;
- kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;
- zgodne współdziałanie w zabawie;
- poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;
- kształtowanie inwencji twórczej;
- wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy;
- uświadamianie zagrożeń płynących ze świata ludzi i zwierząt;
- nauka unikania zagrożeń;
- poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;
- poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
- określanie cech przedmiotów za pomocą przymiotników;
- rozwijanie poczucia przynależności do grupy;
- szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
- ćwiczenie umiejętności zachowania się podczas spotkania z nieznanym psem;
- dbanie o siebie w każdej sytuacji;
- poznanie własnych możliwości ruchowych;
- doskonalenie umiejętności wykonywania coraz trudniejszych zadań;
- poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;
- tworzenie przestrzennych kompozycji;
- stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, przyjaźni, wzajemnej pomocy;
BABCIU DZIADKU CÓŻ WAM DAM
TYLKO JEDNO SERCE MAM
A W TYM SERCU SAME RÓŻE
ŻYJCIE WIĘC NAM JAK NAJDŁUŻEJ
NIE MA JAK U BABCI
NIE MA JAK U DZIADKA
ZAWSZE PYSZNY TORCIK
DOBRA ORENŻADKA
REF.
BABCIA Z DZIADKIEM NAS KOCHAJĄ
MY KOCHAMY TAKŻE ICH
Z NIMI ZAWSZE JEST WESOŁO
Z NIMI MIŁO PŁYNĄ DNI