3 latki | Krasnoludki

TO MY KRASNOLUDKI.

Jesteśmy grupą dzieci 3-letnich. Każdego dnia odkrywamy nasze  przedszkole,  do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Podczas zajęć uczymy się wierszy, piosenek, chętnie malujemy, rysujemy i lepimy. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając kołysanek lub bajek.
Naszym nauczycielem jest pani mgr Renata Heron, a pomaga jej pani Aneta Sterankowicz i Dorota Drozd


Ogłoszenia


W tym miesiącu zamierzamy

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 3 LETNICH NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Nabywanie umiejętności określania swoich pragnień.
  • Budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
  • Usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej – porównywanie kształtów różnych elementów i łączenie ich w pary.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej wymarzony prezent.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego –opowiadanie historyjki obrazkowej.
  • Używanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy.
  • Porządkowanie obiektów – układanie sekwencji rosnących lub malejących.
  • Kształtowanie poczucia empatii i troski.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowymi.
  • Zapoznanie z pracą kucharza – poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych
  • Uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję wzrokową i słuchową.
  • Poznanie pracy krawca – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych przyborów.
  • Nabywanie umiejętności posługiwania się pojęciami dłuższy, krótszy,
  • Wdrażanie do współdziałania w grupie.
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy parateatralne.
  • Kształtowanie myślenia logicznego, wnioskowania poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych dotyczących różnorodnych zawodów.
  • Nauka wykonywania czynności porządkowych – pomoc w pracach domowych.
  • Wykonanie ozdób choinkowych – rozwijanie sprawności manualnej
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
  • Doskonalenie umiejętności różnicowania długości oraz stosowania określeń: długi, krótki.
  • Dostrzeganie regularności, odwzorowywanie i kontynuowanie rytmów.
  • Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia – pieczenie pierniczków.
  • Rozwijanie zmysłów: dotyku i węchu.
  • Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie podczas wspólnego ubierania choinki.
  • Rozumienie określeń: na górze, na dole, wysoko, nisko.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy plastycznej.
  • Poznawanie zwyczajów świątecznych – składanie życzeń.
  • Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie.
  • Identyfikowanie i określanie własnych emocji.
  • Eksperymentowanie z różnymi materiałami plastycznymi przy wykonywaniu gwiazdek
  • Doskonalenie liczenia i porównywanie zbiorów.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – potrawy wigilijne.
  • Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole

WIERSZ DO NAUKI

Jadą sanie z reniferem,
mikołaj jest czarodziejem.
Wór prezentów zawsze ma,
no i śmieje się ha ha!

PIOSENKA DO NAUKI

Gdy w pokoju wyrośnie choinka,
Łańcuszkami, bombkami zaświeci.

Ref.:
To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
Że Mikołaj przyjedzie do dzieci.
Hej kolęda, kolęda.

Gdy opłatek już leży na stole,
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie.
Hej kolęda, kolęda.

Gdy upieką się słodkie makowce
I głos dzwonka z daleka zawoła.

To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
I za drzwiami już stoi Mikołaj.
Hej kolęda, kolęda


Co się działo...?