3 latki | Krasnoludki

TO MY KRASNOLUDKI.

Jesteśmy grupą dzieci 3-letnich. Każdego dnia odkrywamy nasze  przedszkole,  do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Podczas zajęć uczymy się wierszy, piosenek, chętnie malujemy, rysujemy i lepimy. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając kołysanek lub bajek.
Naszym nauczycielem jest pani mgr Renata Heron, a pomaga jej pani Aneta Sterankowicz i Dorota Drozd


Ogłoszenia


W tym miesiącu zamierzamy

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 3- LETNICH NA MIESIĄC MAJ

  • Kształtowanie przynależności do rodziny.
  • Uwrażliwianie na potrzebę zapamiętywania nazwy ulicy, na której się mieszka.
  • Doskonalenie umiejętności liczenia.
  • Zabawy figurami geometrycznymi.
  • Podawanie nazwy swojej miejscowości.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw budynków charakterystycznych dla swojej miejscowości.
  • Kształtowanie tożsamości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska.
  • Budzenie przywiązania do swojego kraju.
  • Poznanie flagi – symbolu narodowego.
  • Kształtowanie oraz wzmacnianie mięśni stóp i nóg, wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała.
  • Poznanie godła – symbolu narodowego.
  • Ilustrowanie ruchem treści piosenki, reagowanie ruchem na zmiany tempa.
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych w trakcie zabaw z instrumentami perkusyjnymi.
  • Reagowanie na umówione sygnały.
  • Rozróżnianie i określanie dźwięków przyrody.
  • Zachęcanie do odpoczywania na łonie natury.
  • Poznanie zawodu dyrygenta.
  • Rozwijanie kreatywności ruchowej w trakcie zabaw muzycznych.
  • Doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej podczas rozwiazywania zagadek słuchowych.
  • Zachęcanie do samodzielnego konstruowania instrumentów perkusyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu opowiadania.
  • Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze smutkiem.
  • Kształtowanie postaw prospołecznych, wdrażanie do empatii.
  • Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze strachem.
  • Doskonalenie pamięci przez naukę krótkich rymowanek.

Chociaż skromne moje słowa,
ale z serca płyną.
Kocham najwięcej na świecie
mamusię jedyną.
Kocham Cię tatusiu –
Jak nikogo w świecie.
Wierz mi, bo nigdy nie kłamie
Twoje małe dziecię.

Moja Mama pracuje jak pszczółka,
ale czasem idziemy na spacer.
Bo wspaniała jest z niej przyjaciółka,
choć przeze mnie czasem cicho płacze.

ref.: W dzień majowy w lesie zbiorą się rusałki
i zatańczą dla mamusi leśny taniec.
W dzień majowy w lesie znikną smutki,
a świat zrobi się malutki,
tylko dla mnie i tylko dla Niej.

Już konwalie i fiołki kupione,
słodkie ciasto leży upieczone.
Mamo, proszę, uśmiechnij się teraz
i przepraszam, że zła byłam nieraz.

ref.: W dzień majowy w lesie zbiorą się rusałki…


Co się działo...?