3 latki | Krasnoludki

TO MY KRASNOLUDKI.

Jesteśmy grupą dzieci 3-letnich. Każdego dnia odkrywamy nasze  przedszkole,  do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Podczas zajęć uczymy się wierszy, piosenek, chętnie malujemy, rysujemy i lepimy. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając kołysanek lub bajek.
Naszym nauczycielem jest pani mgr Renata Heron, a pomaga jej pani Aneta Sterankowicz i Dorota Drozd


Ogłoszenia


W tym miesiącu zamierzamy

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE  DLA DZIECI 3 LETNICH NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wzmacnianie więzi rodzinnych
  • Zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi z Wielkanocą
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania czytanego przez N.
  • Poznanie polskich zwyczajów związanych z Wielkanocą
  • Poznanie określeń: pisanka, kraszanka, święconka
  • Łączenie opisu słownego z przedmiotem – rozwiązywanie zagadek
  • Poznanie tradycji święcenia pokarmów w wielką sobotę
  • Zwrócenie uwagi na estetyczny wygląd koszyczka wielkanocnego
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną cechę
  • Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych
  • Przybliżenie dzieciom tradycji malowania jajek
  • Ćwiczenia rozluźniające i zwiększające ruchomość w stawach
  • Liczenie w dostępnym zakresie
  • Budowanie wypowiedzi na temat świątecznych potraw – praca z obrazkiem
  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się przy stole
  • Poznanie pracy rolnika – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych mu narzędzi
  • Wiązanie opisu słownego z obrazkiem
  • Opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń, używanie określeń: na początku, potem, na końcu
  • Porównywanie liczebności zbiorów
  • Odwzorowywanie liczebności za pomocą zbiorów zastępczych
  • Rozwijanie motoryki małej
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwami pojazdów
  • Wzmacnianie mięśni grzbietu
  • Poznanie produktów, które powstają z mleka
  • Rozumienie znaczenia jedzenia nabiału dla zachowania zdrowia
  • Klasyfikowanie przedmiotów według dwóch cech
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu
  • Wskazywanie właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody
  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystywania różnych materiałów w pracy plastycznej
  • Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi – opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń
  • Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie
  • Nabywanie sprawności ruchowej i zwinności
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonej cechy

Paluszek do paluszka,
do paluszka paluszek,
teraz rączki zawijamy
w malutki kłębuszek.

Sprężynują palce,
pierwszy, drugi, trzeci,
potem czwarty, piąty,
ćwiczą wszystkie dzieci.

W chlewiku mieszka świnka

Co trąca ryjkiem drzwi,

Gdy niosę jej jedzenie

To ona kwi, kwi, kwi.

Opodal chodzi kaczka

Co krzywe nóżki ma

Ja mówię jej dzień dobry

A ona kwa, kwa, kwa.

Przed budą trzy szczeniaczki

Podnoszą straszny gwałt

Ja mówię cicho pieski

A one hau, hau, hau.

Na drzewie siedzi wrona

Od rana trochę zła

Gdy pytam jak się miewa

To ona kra, kra, kra.

W kurniku są kokoszki

Co jajek maja sto

Ja mówię im dzień dobry

A one ko, ko, ko


Co się działo...?