3 latki | Krasnoludki

TO MY KRASNOLUDKI.

Jesteśmy grupą dzieci 3-letnich. Każdego dnia odkrywamy nasze  przedszkole,  do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Podczas zajęć uczymy się wierszy, piosenek, chętnie malujemy, rysujemy i lepimy. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając kołysanek lub bajek.
Naszym nauczycielem jest pani mgr Beata Kawska, a pomaga jej pani Aneta Sterankowicz i Anna Kozłowska


Ogłoszenia

 

W tym miesiącu zamierzamy

 

Cele wychowawczo-dydaktyczne – listopad

  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat zawodów wykonywanych przez mamę i tatę;
  • Pogłębianie pozytywnych więzi rodzinnych;
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych;
  • Posługiwanie się określeniami: niższy, wyższy;
  • Dostrzeganie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni;
  • Próby tworzenia deszczowej muzyki – gra na instrumentach
  • Dostrzeganie oraz kontynuowanie regularności i rytmów;
  • Grupowanie elementów według wielkości
  • Ćwiczenia mięśni narządów mowy
  • Wzmacnianie mięśni kręgosłupa;
  • Opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń, używanie określeń: na początku, potem, na końcu;
  • Utrwalanie nazw ubrań
  • Różnicowanie wielkości: duży, większy, największy oraz mały, mniejszy, najmniejszy;
  • Liczenie w dostępnym zakresie;
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • Próby opisywania wyglądu zwierzęcia;
  • Rozwój mowy; zachęcanie do wypowiedzi zdaniowych
  • Kształtowanie potrzeby opiekowania się zwierzętami;
  • Rozumienie słowa opiekun;
  • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej;
  • Identyfikowanie i określanie własnych emocji; radzenie sobie ze smutkiem i stresem; rozwijanie empatii
  • Interpretowanie muzyki poprzez ruch; doskonalenie umiejętności śpiewu;
  • Rozwijanie umiejętności rysowania;
  • Grupowanie przedmiotów ze względu na ich wielkość; przeliczanie w zakresie 1–3;
  • Zapoznanie z pracą weterynarza;
  • Doskonalenie rozpoznawania głosów zwierząt domowych;
  • Utrwalanie nazw zwierząt;
  • Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej (zimowe mieszkania zwierząt)
  • Doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów;
  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta zasypiające na zimę);
  • Rozwijanie sprawności manualnej
  • Powiązanie opisu słownego z treścią obrazka;
  • Ćwiczenia mięśni narządów mowy na wyrazach dźwiękonaśladowczych
  • Poznawanie różnych materiałów; posługiwanie się określeniami: miękki, szorstki;
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt futerkowych

WIERSZ „PANI JESIEŃ”

Strąca jesień w parku

Liście kolorowe

A na drzewach

Jarzębiny maluje czerwone

 

Zrzuca z drzew kasztany

Szyszki i żołędzie

Ścieli dywan pod nogami,

Jest ich pełno wszędzie

 

Barwi jesień kolorami

Pola i lasy, łąki

Odleciały w ciepłe kraje

Boćki i skowronki

Z wielkim koszem idzie jesień po lesie

I.
Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu pani jesień nam niesie?

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

II.
Muchomora ominiemy z daleka.
niech muchomor na złe muchy tu czeka.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

III.
Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

ref: Kurki, rydze i maślaki,


Co się działo...?