3 latki | Krasnoludki

TO MY KRASNOLUDKI.

Jesteśmy grupą dzieci 3-letnich. Każdego dnia odkrywamy nasze  przedszkole,  do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Podczas zajęć uczymy się wierszy, piosenek, chętnie malujemy, rysujemy i lepimy. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając kołysanek lub bajek.
Naszym nauczycielem jest pani mgr Renata Heron, a pomaga jej pani Aneta Sterankowicz i Dorota Drozd


Ogłoszenia


W tym miesiącu zamierzamy

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 3 LETNICH NA MIESIĄC LUTY

  • Rozwijanie zainteresowania książką.
  • Wypowiadanie się na temat książki przyniesionej do przedszkola – budowanie wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania bajki czytanej przez N.
  • Odróżnianie dobra od zła.
  • Rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej – odgrywanie ról.
  • Zapoznanie z zasadami korzystania z książek – rozumienie potrzeby dbania o książki.
  • Wcielanie się w role poznanych bohaterów – zabawy dramowe.
  • Rozumienie pojęcia karnawał; kształtowanie umiejętności klasyfikowania pojazdów według określonej cechy.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1–4; poszerzanie zakresu liczenia.
  • Poznanie pracy fryzjera – czynności, jakie wykonuje i akcesoriów, które są mu potrzebne
  • Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni– wykonanie maski karnawałowej.
  • Kształtowanie prawidłowej reakcji na sygnał.
  • Posługiwanie się pojęciami: serpentyna, girlanda, konfetti.
  • Rozumienie i określanie cech przedmiotów: wielkość, kształt, kolor
  • Rozwijanie ekspresji plastycznej; malowanie dużych powierzchni
  • Poznawanie i określanie właściwości soli.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo skutkowego podczas zabaw badawczych – zmiany nieodwracalne.
  • Rozpoznawanie uczuć prezentowanych za pomocą symboli graficznych.
  • Podawanie nazw czynności i nastrojów przedstawionych na obrazkach.
  • Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt przedstawionych na schematycznych obrazkach.
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw z plasteliną
  • Uczestniczenie w zabawie badawczej – rozbudzanie zainteresowania otaczającym świata
  • Ćwiczenie spostrzegawczości – dostrzeganie różnic między obrazkami.
  • Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami komunikowania się – wzywanie pomocy w górach.
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw przedmiotów, które je wydają.
  • Skonstruowanie telefonu ze sznurka i plastikowych kubków.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt.
  • Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości.

WIERSZ DO NAUKI

Jestem duży! Byłem mały!
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki? Dobre wróżki!
I urosły moje nóżki,
I urosły moje ręce,
Włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
Chociaż byłem taki mały.

PIOSENKA DO NAUKI

1.Tak się zachmurzyło

słonko się ukryło,

pada, pada śnieżek biały

dawno go nie było.  / x2

 

2.Chodźmy na saneczki

chłopcy i dzieweczki

pojedziemy wszyscy razem

z wysokiej góreczki.  / x2

 

3.Pędzimy, pędzimy

nic się nie boimy.

Aż tu naraz bęc, na śnieżek

i wszyscy leżymy!   / x2

 

4.Potem już wstajemy,

śnieg otrzepujemy

i wsiadamy na saneczki

i dalej jedziemy.   /  x2


Co się działo...?